Zand in de Onder-19 motor

Onder-19 was gisteren de gastheer voor  Excelsior 31 O19-2, om 12:00 uur aftrappen op veld 1, onder leiding van scheidsrechter M. Rolfes, zonder licht geblesseerde grensrechter Freddy, maar met stand-in Jan Platje ( bedankt…!)

De laatste weken haperde de Bruchterveld machine een beetje, dat was vandaag eigenlijk niet anders, op een vrijwel onbespeelbaar veld, “duuzend kuub wit zaaand “ , veel te veel dus…pakte O-19 niet de punten.

Nu eindelijk eens niet van die reuzen als tegenstander maar een goed voetballende ploeg tegenover ons, wederom kwamen we op achterstand maar maakten dit ook gelijk ook weer goed, met wat geluk vloog een corner d’r in een keer in. Komen met 2-1 op voorsprong maar geven dit ook zo weer weg en na geklungel en weinig overtuigend ingrijpen ook zelfs de 2-3 voor de rust om de oren,hmmmm….!

Na de thee is het na 10 seconden alweer raak 2-4 niet te bevatten wat geven we de wedstrijd uit handen, verdedigen moeten we op elke plek in het veld voor, achter en midden maar we spelen momenteel wel heel erg voor Sinterklaas, gewoon totaal geen concentratie direct na de rust daarmee geef je de wedstrijd uit handen en kom je op een onoverbrugbare 2-4 achterstand. We maken voor de statistiek nog de 4-3 en krijgen nog dikke kansen op de 4-4 maar helaas.

Staan we niet goed…., staan de poppetjes niet op de juiste plek….., te weinig focus / beleving…. zeg het maar, we kunnen heel goed voetballen laten dat bij vlagen ook zien maar het is erg wisselvallig.

We maken in de 9 wedstrijden gemiddeld 3,5 doelpunten, dat is normaal gesproken ruim voldoende om een wedstrijd te winnen, maar het gehele team is ook verantwoordelijk voor de 22 die we er tegen krijgen, en dan bedoel ik het gehele team…., daar moeten we aan werken mannen op elke plek …!!

We hebben nog een uitwedstrijd op het programma staan volgend week tegen Juventa in Wierden laat dat een goede afsluiter worden voor dit half jaar….kom op…!!