ZV Ommen 6 – Bruchterveld 1​1 – 1
Maandag 7 januari 2019
20:00 uur in Sporthal Caroussel
Scheidsrechter: dhr. J. Zagers (Hardenberg)

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Harry Bolks,
Jarno de Weerd, Arno Godeke, Fons Ramaker en Gert Nijeboer
Coach: Wim Otten,
leider: Bernard Geertman

Scoreverloop: 36e min 1-0, 50e min 1-1 (Jarno)

Al vroeg in het nieuwe jaar 2019 moesten wij op pad naar het mooie Ommen, de woonplaats van onze leider Bernard. Bernard durfde het blijkbaar niet aan zo dicht bij huis en daarom werd Wouter opgetrommeld om het doel te verdedigen. Vanwege een waslijst van afwezigen werd oproepkracht Fons van stal gehaald en ook Arno deed zoals wel vaker weer mee.
Ommen was er blijkbaar veel aan gelegen om de laatste strohalm op het kampioenschap te pakken en had zich versterkt. Dat bleek ook al snel in de wedstrijd. Hoewel wij meer aan bal waren en ook de meeste kansen kregen wisten wij de bal niet in het netje te deponeren. Ommen stond goed en verdedigde stug, hun keeper hielp menig kans van ons om zeep. Ommen kreeg ook af en toe een goede kans, maar Wouter keepte uitstekend. In de 1e helft werd er niet gescoord.
In de 2e helft pakten wij de draad weer op, maar een goal bleef uit. En tja en als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel. En dat deden ze geniepig in de 11e minuut. Daarna gooiden ze de deur helemaal op slot. In de laatste paar minuten ging wij vol in de aanval en kregen meerdere kansen. Zelf een vrije trap op binnenkant paal, vervolgens achterlangs bij keeper, ging er niet in. In de allerlaatste minuut, 2 seconden voor tijd, kwam de bal hoog voor het doel. Jarno sprong het hoogst en kopte de bal in het vrije doel. Er werd nog afgetrapt, maar de goed leidende scheids Zagers uit Hardenberg floot direct af. Wij mochten onze handen dichtknijpen met het puntje, hoewel misschien wel verdiend, hadden wij er niet echt meer op gerekend.
Met deze uitslag blijven wij ongeslagen koploper met 28 punten uit 10 wedstrijden. Volgende week weer een topper tegen de nummer 2 van onze competitie, Hardenberg ‘85.