Vandaag stond ook voor ons weer de eerste competitie wedstrijd van de tweede seizoenshelft op het programma. We mochten uit naar Mariënberg. Een wedstrijd waar we de 3 punten mee terug naar Bruchterveld moesten nemen als je naar de ranglijst kijkt. Mariënberg die het nog niet heel goed doet en bijna onderaan staan. Wij zelf staan op de 5e plek. Maar het weer was raar er stond een hele harde wind dus we wisten van te voren al dat het een lastige wedstrijd zou kunnen worden. De eerste helft hadden we de wind in de rug. Ons plan was daarom ook om ze gelijk vast te zetten. Hierdoor werd veel de lange bal gespeeld die vaak terugkwam door de wind. Het kwam dus vooral aan op de duels op het middenveld die veel werden gewonnen. Het begin van de wedstrijd verliep rustig een paar kleine kansje vooral voor Bruchterveld. Mariënberg had nog niet heel veel in te brengen. De verdediging stond goed en onderschepte veel. Na ongeveer 20 minuten kwam Jarno er aan de zijkant met zijn snelheid langs tot aan de achterlijn. Hij hield goed het overzicht en legde de bal keurig terug op Roy die hem voor het inschieten had en dat ook goed deed. Voor rust werd er nog een bal richting de kruising geschoten, maar de keeper van Mariënberg pakte die bal met een hele mooie redding er nog uit. We gingen met een 0-1 voorsprong de rust in. Het spel was nog niet om heel warm van te worden, maar dat hadden we ook niet verwacht met dit weer waardoor het voetballen een stuk lastiger werd. Na rust hadden we de wind tegen. Toch bleven we goed in de wedstrijd en hadden we het onder controle. Na een tijdje te hebben gespeeld in de 2e helft kwam de eerste grote kans een lange bal op Roy, maar de bal schoot langs hem en de verdediging. Nick was alert en kreeg de bal. Hij hield ook goed het overzicht en legde de bal klaar voor Roy die zijn 2e kon intikken. Dat deed hij natuurlijk ook en zo stond het 0-2. Nu was ons de taak om de wedstrijd uit te spelen. Wat ons ook goed lukte. Verder kreeg Nick nog een grote kans na een actie vanaf de middellijn tot in de 16 van de tegenstander en stond een op een met de keeper. Helaas vergat hij zichzelf te belonen. Zo werd de wedstrijd dus goed uitgespeeld en heeft Mariënberg niet heel veel kansen gehad verder. Een 0-2 overwinning waardoor de 3 punten mee terug konden naar Bruchterveld en we allemaal met een goed gevoel naar de feestavond konden.