Bruchterveld 1 – HHC 9 10–0 (3-0)
woensdag: 1 September om 20:30 uur
sporthal: De Slag Hardenberg
Scheidsr: J. Slagers uit Zwolle

Spelers: Wouter Huisjes(doel), Gerjon Otten, Martin Otter(A), Tim van der Veen, Bas Waterink, Henri Eggengoor en Jarno Otter.
Coach: Bernard Geertman en Gerrit Huisjes

Scoreverloop: 8e min Bas 1-0, 17e min Bas 2-0, 19e min Bas 3-0, 30e min Henri 4-0, 34e min Henri 5-0, 37e min Henri 6-0, 46e min Martin 7-0, 48e min Bas 8-0, 49e min Jarno 9-0 en 50e min Henri 10-0.

Dat er in de coronaperiode het één en ander is gebeurd moge duidelijk zijn. Zo is er voor Bruchterveld een zaalteam bij gekomen, genaamd zaal 2. Via deze weg willen wij hen heel veel succes wensen in het aankomende seizoen.
Bij zaal 1 heeft de technische staf echter ook niet stil gezeten. Zo heeft cultheld* Bernard Geertman na 35 jaar trouwe dienst het stokje overgegeven aan Wouter Huisjes. Bernard gaat zich nu, voor zover dat mogelijk is, nog meer bezig houden met het vak als leider.
Ook heeft Gert Nijeboer aangegeven een stapje terug te willen doen, hiervoor in de plaats hebben wij Koen Otten weten te strikken. Verder is Bas Waterink toegevoegd aan de groep vaste spelers. En last but not least is Jarno Otter toegevoegd aan de reservelijst!
Ook is er weer, ter afsluiting van het seizoen, het jaarlijkse kegeltoernooi geweest. Hierbij ging Koen O. in zijn eerste toernooi er met de winst vandoor en wist zo de gedoodverfde kampioen Harry van zijn troon te stoten. Echter was het misschien nog wel meer opmerkelijk dat Bernard na 35 jaar in de onderste regionen te hebben gebivakkeerd de 3e plek opeiste….Gert pakte de poedel prijs, omdat Gerwin er helaas niet bij kon zijn.
Afijn, eindelijk mocht er dan weer gevoetbald worden. Er waren in deze bekerwedstrijd een aantal afwezigen, dus werd Jarno O. meteen al opgetrommeld om het vandaag op te nemen tegen HHC zaal 9. Al gauw bleek dat wij het spelletje nog niet verleerd waren. Met goed positiespel en veel positiewisselingen wisten wij al gauw een aantal goede kansen te creëren . In de 8e minuurt wist Bas met een droge knal de 1-0 binnen te schieten. Nog voor rust wist Bas ook de 2-0 en de 3-0 binnen te schieten en zo zijn hattrick compleet te maken. Met 3-0 rusten is toch lekker!
Na rust bleef het spelbeeld ongewijzigd. Henri wist binnen 7 minuten hetzelfde te doen wat Bas in de eerste helft deed, een hattrick maken. De 7-0 nul kwam op naam van Martin. Misschien wel het mooiste doelpunt van de avond werd wederom gemaak door Bas. Na een mooie combinatie wist Martin met een sublieme steekbal 2 man het bos in te sturen en Bas zo alleen voor de keeper te zetten, deze ronde bekwaam af. De 9-0 werd gemaakt door nieuwkomer Jarno. Het slotakkoord was voor Henri die hierbij de dubbele cijfers op het scorebord zette. 10-0!!!! Wouter hield zo de nul en Bas en Jarno lieten ook meteen zien waarom ze zijn aangetrokken.
Een zeer goed begin dus van het nieuwe seizoen. Volgende week dinsdag om 20:30 uur is de eerste competitieswedstrijd, dan spelen we tegen HHC 3.

*Een cultheld is “iemand die zeer wordt bewonderd door een klein publiek, ondanks relatief weinig succes”. Deze definitie is vaak niet toereikend, omdat veel ‘culthelden’ wel degelijk succesvol zijn (geweest).
Culthelden zijn de paradijsvogels van hun vakgebied: ze vertederen, verbazen, irriteren en amuseren. Ze zijn ongrijpbaar, onnavolgbaar en uniek.
Ze vallen op tussen hun vakgenoten door hun opmerkelijke uiterlijk, gedrag, uitspraken en/of andere zaken die men niet verwacht van iemand in dat vakgebied. Of zijn tegen alle verwachtingen in tòch succesvol.
Het noemen van hun naam is al voldoende voor een directe herkenning en een heel klein beetje nostalgie.