Een vrij weekend zat er niet in voor Vrouwen 1, er moest bekervoetbal gespeeld worden. Halverwege de week kwam het verzoek van tegenstander ASV Dronten of de wedstrijd, op sportpark de Noppenweide, om 11 uur (!) ’s morgens gespeeld kon worden. Zelfs wij krabden onszelf even achter de oren of dat niet veel te vroeg was, maar over het algemeen zagen wij alleen voordelen en gingen we akkoord.

Zodoende konden we namelijk op het hoofdveld aftrappen, en zo geschiedde. Het begin was van twee kanten een beetje rommelig, maar wij bleken toch sneller wakker te worden dan Dronten. Na een minuutje of 7 begonnen we er lustig op rond te combineren. Bij tijd en wijlen zag het er zeker erg leuk uit, en was het voor Dronten niet bij te houden. Na een minuut of 15 kwam dan ook de dikverdiende goal. Uit een inworp wordt het spel mooi naar het midden geopend door Mette en Danique, die vinden Sylke. Sylke heeft een steekbal op maat op zak, waar onze doorgewinterde vedette Hesther wel raad mee weet. Zij kruipt mooi tussen de laatste man en de keepster omspeelt beiden en kan binnen schuiven. Hierna zakt het even in bij ons. ASV pakt dat initiatief wel op, maar heeft duidelijk niet de mankracht om zichzelf echt gevaarlijk te maken. Mede doordat Linde en Jeska op de backposities de touwtjes stevig in handen hebben. Op wat losse flodders na en één slap schotje in de handen van Lara blijft het wederom erg stil bij ons in de zestien. Ondanks dat we misschien niet onze beste helft ooit spelen, prikken we er op een slimme manier vlak voor rust nog wel één bij in. Goed doorjagen van Mette levert haar balbezit op in de zestien, zij twijfelt geen seconde en rondt bijzonder rustig af. Een cadeautje, maar zeker een verdiende goal als je kijkt naar de krachtsverhoudingen.
Nadat we in de rust nog even op onze tellen zijn gezet door Hans beginnen we weer met volle focus aan de tweede helft. ASV Dronten heeft de hoop duidelijk nog niet opgegeven. Het zet een stuk hoger druk en komt meermaals een stuk dichterbij dan in de eerste helft. Met enig regelmaat krijgen we een corner te verwerken. Op één of twee corners na, kan ASV ook hier weinig mee op tafel leggen. Wel vormen deze corners met enig regelmaat voor ons een mooie kans op een omschakeling, zodoende zijn er nog kansjes voor Inge, Indy en Emely. Doordat er toegezegd is op doorwisselen, en ook Hans doorhad dat de krachtsverhoudingen dit toelieten, werd tegen het eind een aantal vaste krachten gewisseld en werd er wat geprobeerd. Zo werd Inge even aanvallende mid, wat ze zeker niet onverdienstelijk deed. Extra speciaal waren de 10 minuten van Hesther als laatste vrouw, onze geniepige spits mocht het eens aan de andere kant proberen. Ondanks deze stevige ingrepen bleven de gelederen de rest van de wedstrijd gesloten. Met een zeer zakelijk 2-0 overwinning als resultaat.
Het bekeravontuur van Vrouwen 1 krijgt dus nog een staartje. Nu is het afwachten tegen wie, en waar, wij het genoegen van dit bekervoetbal mogen hebben. Uit tegen Huizen of Arnhem zijn enkele van de vele opties, dus we hopen van harte dat de loting een beetje onze kant op valt.
In ieder geval hebben we ons op een prettige manier gerevancheerd van het debakel tegen ON vorige week. Op naar volgende week, een thuiswedstrijd tegen angstgegner Nieuwleusen, waar we in het verleden traditioneel erg lastig tegen hadden. Om half 3 trappen wij af op veld 2.