Gisteravond hebben de Tricolore’s geoefend tegen Avereest Balkbrug, de ploeg van Stef Lamberink de broer van onze trainer Job die helaas verstek moest laten gaan deze avond.

Tegenstander Avereest is de nummer 11 van de 3e klasse noord en gaat op 19 februari weer van start in de competitie tegen CSVC, dus ook zij moeten weer zien in vorm te geraken.

Bruchterveld had het met name in de eerste helft erg lastig, de bal lag er al na 3 minuten in, niet al te scherp van start gegaan, maar dit was feitelijk al een voorbode voor de rest van de eerste helft, fysiek, maar ook voetballend waren we de mindere. Bij Avereest vond men elkaar gemakkelijk, daarbij werd men ook geholpen door geklungel achterin aan Bruchterveld zijde, na flink wat miscommunicatie en slechte inspeelballen kwamen we met 0-2 achter helaas.

Bruchterveld kreeg ook wel kansjes maar het vizier stond duidelijk nog niet op scherp, na een half uur kwamen we wat beter in het spel, het resulteerde in een goal van Koen Dijk, maar nog voor de rust krijgen we de 1-3 om de oren, de bal wordt bij de tegenstander zomaar ingeleverd en die zegt dank je wel. Weinig reactie van medespelers om elkaar eens even op scherp te zetten is wat opviel…

Na de rust komt Bruchterveld wat beter voor de dag, kansen krijgen we door langs de zijkanten op te komen want door het midden is er eigenlijk weinig doorkomen aan, verdedigend werd er  aan Avereest-zijde  zeer geconcentreerd gespeeld. Een paar keer kwamen we heel goed weg, plus goed keepers werk zorgde ervoor dat er in de stand geen verandering kwam. Toch kreeg ook Bruchterveld best nog wel wat kansjes maar de finesse miste jammer genoeg.

Zaterdag staat er een belangrijke wedstrijd op het programma voor de mannen van trainer Lamberink een uitwedstrijd tegen DES Nijverdal de nummer 7 tegen de nummer 8, het zou toch verrekte mooi zijn als wij in die middenmoot kunnen blijven voetballen. Winst is dan noodzakelijk op Sportpark de Gagelman, we starten om 14.30 uur o.l.v. scheidsrechter Mulder.
Succes Bruchterveld….!!!

Bert Smit