In ronde 3 van deze competitie de eerste echte derby’s binnen de gemeente Hardenberg.
Bergentheim – Bruchterveld en Kloosterhaar – Marienberg.
Deze verslaggever was uiteraard aanwezig op sportpark Moscou en getuige van een historisch feit.
Niet zozeer vanwege de kwaliteit van het voetbal, maar wel vanwege de uitslag.

Na de 0-0 in de bekerwedstrijd weken geleden had trainer Keuken van Bergentheim bedacht om een speler op te offeren om Maxim Muusse uit de wedstrijd te spelen. Of dit resultaat had, leest u verderop.
In de derby der derby’s gingen de gastheren de eerste helft van de ferme wind af, maar gingen de gasten het best van start en binnen drie minuten stond Luc Roeleveld één op één met de Banthumse keeper Karel Pullen. De routinier won dit eerste duel.
Na het goede begin nam de thuisclub het initiatief wat over. Onnodig balverlies op het middenveld leidde een vrije trap voor de groen-witten in. Merjenburgh legde bal feilloos op het hoofd van de wel erg vrijstaande Schuldink en de 1-0 was een feit.
Rond het halfuur twee keer een overtreding net buiten de zestien van Bergentheim. Eerst schoot Muusse nog op de vuisten van Pullen. Maar de tweede leverde de gelijkmaker op toen Op de Haar de bal door de muur in het net schoot.
Meteen daarna even wat laksheid en meteen een schot van Bergentheim net voorlangs.
Een steekpass van Op de Haar leidde de 1-2 voorsprong in. Maxim Muusse rondde prima af met een bekeken lob over Pullen.
Op slag van rust leek Richard Snippe de 1-3 te scoren, maar deze treffer werd afgekeurd wegens vermeend buitenspel.

Na de rust kwamen Rutger Dijk (rustperiode gehad vanwege de vermoeiende eerste huwelijksnachten) en de licht geblesseerde Julian Smit in het veld. Maar het waren de Banthumers die het eerste gevaar stichtten. Eerst schoot Remco Tromp net voorlangs het doel van Godeke en even later kopte Niek Nijenhuis na een vrije trap net voorlangs, waarbij twee instromende groen-witten net een teenlengte tekort kwamen. De Triclores stonden hierbij duidelijk even te pitten.
Net toen het leek of de gasten de wedstrijd onder controle hadden, was wederom slordig balverlies de inleiding voor een tegentreffer. Nu was het Op de Haar die voorin de bal simpel verspeelde en de rest van het team te ver naar voren stond. Maikel Ros dacht met een sliding de situatie te redden, maar raakte volgens arbiter Kuipers uit Geesteren niet alleen de bal maar ook de tegenstander.
Vanaf elf meter schoot Merjenburgh raak, al had Godeke de hand er nog achter.
Sander ter Wijlen en Luuk Benjamins kwamen in het veld.
Hierna was het de periode van invaller Smit. Na zo’n 70 minuten snelde hij langs de linkerkant, handig tackles ontwijkend en legde de bal panklaar voor Roeleveld, maar hoe hij deze bal van zo’n 29 cm van de doellijn er niet over kreeg zal altijd wel een raadsel blijven.
Vijf minuten later opnieuw een soortgelijke actie van Smit die de bal veroverde . Julian overleefde opnieuw enkele aanslagen, maar werkte deze keer zelf af en hoe. De bal verdween in de lange hoek achter de kansloze Pullen, 2-3.
Met nog 5 minuten op de klok was het Maxim Muusse die z’n bewaker de hielen liet zien en de bal panklaar legde voor Luc Roeleveld, maar aangezien Luc z’n rechter alleen gebruikt om op te lopen (😊), ging ook deze 100% kans verloren.
Na 90 minuten en een beetje floot Kuipers af tot grote vreugde van spelers en iedereen die de Tricolores supporten. VV Bruchterveld heeft na 54 jaar historie geschreven. Dit was namelijk de allereerste competitie overwinning tegen Bergentheim ooit!  Groot was de ontlading en menig traantje werd weggepinkt (stiekem of openlijk). Alsof er een echte prijs gewonnen was. Maar zeker zo belangrijk zijn de drie punten. In de kleedkamer en in de Noppenveste werd de overwinning nog eens extra gevierd. Een mooi verjaardagscadeau voor de schrijver dezes bovendien.

Volgende week komt nieuwkomer in deze klasse Juventa’12 uit Wierden op bezoek.
Weer een nieuwe uitdaging.

HR

Bij TricoloreTV elders op de site vind je wat bewegende beelden en een kort interview met Stephan Bloemendal.

Foto’s :