Bruchterveld – Kloosterhaar is een al meer dan 50 jaar oude derby. De clubs hebben sympathie voor elkaar, maar op het veld geven ze elkaar geen duimbreed ruimte, ongeacht de  stand op de ranglijst.
Zo ook vandaag. Na 90 spannende minuten won het team met de meeste kwaliteit, maar had de hardwerkende tegenstander ook zomaar een punt mee kunnen pakken.

Onder leiding van arbiter Mick Landman was het begin van de wedstrijd voor de Tricolores en binnen 5 minuten had het al 1-0 moeten staan, maar zowel Roeleveld als Op de Haar haalden de trekker niet over. Het zwaar gehandicapte Kloosterhaar speelde verder naar voren dan vooraf verwacht en verstopten zich niet. Al blijft de counter toch altijd het favoriete spelletje van de zwart-witten.
Zo stond Rick Vos na een klein kwartiertje zomaar vrij voor Godeke, deze redde ternauwernood.
Een vrije trap van Op de Haar werd geen verwachte voorzet, maar belandde via inval-keeper Luca van der Leij op de paal. Meteen erop kansen voor Niek Dijk en Luc Roeleveld maar ze konden de dappere van der Leij niet verrassen. Omdat de thuisploeg verzuimde een voorsprong te nemen bleven de gasten gevaarlijk. Met name de supersnelle Boris Wijngaarden liet Nick Van der Veen regelmatig z’n hielen zien en werd het meteen gevaarlijk. Na ruim een half uur hield Godeke hem met de voet van een score af.
Aan de andere kant een bombardement van kansen binnen 30 seconden van Roeleveld, Op de Haar en Smit, maar paal, verdedigers of Van der Leij stonden in de weg.
En dan slaat de keiharde wet toe van als je zelf niet scoort…… dan is er de counter van Kloosterhaar. Na nota bene een corner van de Tricolores lag da bal over drie schijven in het doel achter Godeke. De pass naar voren, veel te veel Tricolores voor de bal, Wijngaarden supersnel en Ruben Slot voor de afronding. Eerlijk is eerlijk, dit was een  perfect uitgevoerde counter.
Dat de rust toch met 1-1 kwam, was te danken aan de kiezelharde vrije trap van Op de Haar die in de linker bovenhoek ging.

Na de rust werd het voetbal er niet beter op. Veel hotse knots momenten.
Eerste gevaarlijke moment was een van richting veranderd schot van Luc dat door Vander Leij knap gepakt werd. Meteen daarna leek Smit op weg naar de 2-1, maar opnieuw lag de goalie dwars. En ook de ingevallen Milan Eggengoor lukte het niet, zijn inzet verdween in het zijnet.
Na 78 minuten een vrije trap voor de Tricolores. Op de Haar twijfelt tussen een voorzet en een schot, maar zijn opnieuw kiezelharde pegel wijst uit dat het een directe doelpoging is, de bal vliegt door vertwijfeld graaiende handen van Van der Leij.
Eén minuut later gaat Wijngaarden over de schreef als hij Maxis Muusse hard onderuit schoffelt. Muusse reageert fout, hij duwt Wijngaarden die als een stervende zwaan neergaat. Ergens logisch als er continue aanslagen worden gepleegd op je enkels. Gevolg: Muuse rood en Wijngaarden slechts geel. Hier had Landman meer inlevingsgevoel kunnen tonen.
Kloosterhaar gooit nu alles naar voren. En het is een wonder dat Godeke de inzet van dichtbij van Wijngaarden met een reflex nog weet te stoppen. Een kopbal naast het doel van Niek Snippe was het laatste wapenfeit van deze middag.
Een op basis van de eerste helft verdiende overwinning, maar wat hebben de Tricolores het zichzelf moeilijk gemaakt.
Nadat de kruitdampen waren opgetrokken kunnen we concluderen dat Bruchterveld drie mooie punten kunnen bijschrijven, dat Muusse geschorst zal worden en dat Kloosterhaar weer wat dichterbij haar eerste punten is gekomen.

Komende zaterdag spelen de Tricolores uit tegen het sterke De Esch in Oldenzaal, aanvang 14:30 uur.

HR

Interview na de wedstrijd met Stephan Bloemendal, zie TricolorTV