Zaterdag 12 november.
Bruchterveld 2 tegen Lutten 2
Eindstand 3-0

Vandaag hadden we weer een thuiswedstrijd tegen Lutten 2 op het mooie sportcomplex de Noppenweide. Het zonnetje straalde mooi op het hoofdveld. Vooraf aan de wedstrijd hebben we besproken wat we als team zouden doen. Kort samengevat: druk zetten op de tegenstander.
Dan nu over naar de wedstrijd. Je kon zien dat wij het spelletje moesten maken. Daarentegen had Lutten ook een plan bedacht, loeren op de counter. De eerste paar minuten was het een beetje rommelig van beide kanten. Na die 10 minuten pakten wij de wedstrijd op. Het was eenrichtingsverkeer voor de goal van Lutten. Wij kwamen voor met 1-0. We kregen een vrije bal aan de rechterkant. Luuk nam de vrije bal, gaf mooi strak voor en daar kopte de verdediger in eigen goal. Dit was bij ongeveer minuut 20. Daarna bleven de kansen maar komen. Echt goed uitgespeelde kansen die niet echt goed werden afgemaakt. 10 minuten voor rust toch de 2-0 voor ons. Milan kopte heerlijk raak. Kreeg Lutten dan geen kansen de 1e helft? Ja zekers wel. Net voor rust kreeg Lutten een goede mogelijkheid. Maar gelukkig kwam de spits net een teenlengte tekort.
In de rust zeiden we tegen elkaar; hier hoeven we echt niet van te verliezen. Waarschijnlijk gaat Lutten wel iets meer druk naar voren zetten. We gingen 1 wissel toepassen. Bas ging eruit en Jorben kwam voor hem in de plaats.
De 2e helft begon. En inderdaad, Lutten ging veel meer druk vooruit zetten. Daar hadden wij moeite mee. Gelukkig hebben wij Kevin. Die had een paar mooie reddingen in huis. Na 15 minuten hadden wij de wedstrijd weer onder controle. De kansen stapelden zich weer op. Met nog 30 min te gaan werd er weer gewisseld. Gijs ging eruit, Robbert kwam voor hem in plaats. Met 75 minuten een vrije bal voor ons. Luuk ging erachter staan. Hij nam de vrije bal strak voor. Milan kon hem inkoppen. Echt een prachtige goal. 3-0! Daarna weer kans op kans, maar geen doelpunt meer. Na 90 min was daar het fluitsignaal.

Na 7 wedstrijden heeft het Twidde 15 punten. We staan 4e maar wel gedeeld 2e. Volgende week spelen we uit tegen Nieuwleusen 2.

Auteur: Rob Lubbers