FC Ommen 3 – Bruchterveld 2 (1-1) 1-3

Arbiter: Dhr. A.D. Timmer
Doelpuntenmakers:
1 x Bas Waterink, 1 x Lesley op de Haar, 1 x Tom Bekman

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen FC Ommen 3 op het programma. De weersomstandigheden waren werkelijk fantastisch om er een mooie wedstrijd van te maken. Het aanvalsplan was niet heel veel anders dan vorige week tegen Mariënberg. De bal rustig rondspelen en met een lopende voorhoede spelen we de kansen vanzelf wel klaar. Na een eerste speldenprik via Jorben was het in de 8e minuut raak voor Bruchterveld. Een lange bal kwam van achteruit en bereikte onze spits Bas Waterink. Na een goede rush wist Bas deze achter de doelman te werken, 0-1! Prima goal.
Niet veel later opnieuw een mogelijkheid voor Bruchterveld. Na een prima aanval via het middenveld, hield Mattijs het overzicht en stak Bas goed weg. Helaas was de aanname van laatstgenoemde benedenmaats, weg kans.
Bruchterveld speelde prima. Niet in een heel hoog tempo, maar de gedachte in het veld was dat als wij de bal achterin rond lieten gaan er vanzelf een gaatje zal vallen en nieuwe kansen wel zouden komen. Vrijwel uit het niets dan toch de 1-1 in de 30e minuut. Tot nog toe hadden we weinig te duchten van Ommen, maar via hun sterke spits kwamen ze zo nu en dan op onze helft. Als je er dan toch eentje in de gaten moet houden, zou je denken dat we die spits wel moeten dekken. Niet dus, in alle vrijheid schoot de spits in dienst van Ommen met een mooie bananenbal prima raak, goede goal.
Vlak voor rust kwam er een uitgelezen mogelijkheid voor Tom Bekman om Bruchterveld opnieuw op voorsprong te zetten. Een aanval via het middenveld bereikte Robbert in het strafschopgebied waar hij werd neergehaald, strafschop. De grensrechter poogde zich nog te beroepen op buitenspel maar was niet vrij overtuigend. De, overigens goed fluitende, scheids ging hier terecht niet in mee. Wellicht dat de grensrechter van Ommen in de leer kan bij onze grensrechter dhr. R. Lenters voor een cursus overtuigend vlaggen. Oog en oog met de keeper lukte het Tom niet zijn hoofd koel te houden, de keeper redde. Kort hierop volgde het rustsignaal.
Trainer Op de Haar was duidelijk in de rust. Sneller de bal laten gaan en je medespelers dwingen tot loopacties. De ruimtes lagen er, we moesten er echter sneller gebruik van maken. Met Lesley en Martijn als verse krachten begonnen we aan de tweede helft.
Direct na het fluitsignaal voor de tweede helft kwam hét hoogtepunt van de wedstrijd! Dat Lesley een fantastisch linkerbeen heeft is nu ook bekend bij de keeper van Ommen. Bas Waterink neemt de aftrap en legt de bal klaar voor Lesley om in één keer uit te halen. De keeper staat iets voor zijn goal, niet eens heel ver in de eigen 16, loopt naar achteren, springt op in een poging de bal te stoppen. Verblind door de zon en het perfecte schot ploft de bal prachtig in het netje, schitterende goal!
De gehele tweede helft was Bruchterveld de bovenliggende partij. Om de voorsprong verder uit te bouwen wisselde de trainer nog tweemaal, Bas maakte plaats voor Boaz en Robbert verliet het veld voor debutant Rienk van der Veen.
In de 70e minuut was daar de 1-3. Boaz geloofde in een diepe bal van Lesley en zette druk op de keeper. De keeper van Ommen roeide de bal half naar voren. Tom Bekman schatte de situatie goed in en pikte de bal op om deze vervolgens in het lege doel te werken.
Bruchterveld bleef veruit de betere van de twee teams. Met wat meer fortuin had de score verder op kunnen lopen. Al met al een prima overwinning. Volgende week trappen wij om 12.00 uur thuis af tegen Hardenberg 85. Met een overwinning komen wij in punten gelijk met de blauwen uit Hardenberg.
Tot volgende week!
Auteur: NL