Net als vorig seizoen begon het seizoen voor vv Bruchterveld met een uitwedstrijd bij vv Avereest, de andere Tricolores.

Onder leiding van arbiter Sven Stuijfbergen begon de wedstrijd spectaculair. Na exact 48 seconden lag de bal al achter Senne Lambers. Kaj Mulder speelde wat te kort terug, wilde dit herstellen maar zowel verdediger, keeper en aanvaller Robert Snijder knalden op elkaar en de bal rode van de voet van Snijder vanaf de zestien langzaam het doel in.
Voor Avereest een Auftakt nach Maß, maar een bittere pil voor de gasten.
Hierna was de eerste helft nogal saai. Bruchterveld had een overwicht , maar kon ondanks enkele pogingen de bal niet gevaarlijk tussen de palen krijgen. Avereest koesterde de 1-0 voorsprong en deed ook weinig. Luuk Benjamins moest zich na een half uur laten vervangen door Gijs Odink vanwege een hamstringblessure.

Nas de rust aanvankelijk hetzelfde spelbeeld. Bruchterveld kwam een keer gevaarlijk door, maar daar was het onverbiddelijke vlagsignaal van de assistent, waarover de meningen nogal verdeeld waren (netjes bewoord)..
Het overwicht van Bruchterveld kreeg pas echt gestalte nadat Eshuis enkele wisselingen had doorgevoerd. Milan Veneman, Milan Eggengoor (na 90 minuten met ’t Twidde) en Lesley op de Haar kwamen de aanval nieuw leven inblazen.
Nadat Milan E al een mogelijkheid onbenut had gelaten was ’t Op de Haar die een bal hard inschoot op de hand van een der Balk-bewoners.
De terecht toegekende penalty werd door Lesley zelf vol overtuiging tot doelpunt gepromoveerd.
Hierna was het alleen nog Bruchterveld wat de klok sloeg. Kansen waren er ook nog voor Gijs Odink, Milan E en Lesley, maar geen trof doel, de Avereesters waren aan het eind dan ook blij dat ze de 1-1 over de streep hadden getrokken.
Al met al kansen genoeg voor een driepunter, maar de bal moet nog steeds in het netje om het een doelpunt te mogen noemen.
Volgende week de eerste thuiswedstrijd tegen DKB uit De Krim.

Bekijk ook het interview na afloop met trainer Arjan Eshuis.

Klik op deze link https://youtu.be/ZAIcvGQrUss

Op de website vv Avereest veel mooie foto’s: ziehttps://www.vvavereest.nl/227/5477/uitslagen/wedstrijd-details/?tab=3

HR