Het is inmiddels 24 september en het voetbalseizoen 2024/25 is al weken in volle gang. Zo ook voor ’t Twidde. Naast de gebruikelijke drie bekerwedstrijden waren er ook oefenwedstrijden georganiseerd tegen de tweede elftallen van OWZ (0-6 winst) en Mariënberg (1-3 winst).

De bekerwedstrijden verliepen wisselvallig. Zo hielden we op een zekere manier een ‘goed gevoel’ over aan de 5-0 verliespot in Den Ham, gaven we niet thuis tegen Hardenberg ’85 (1-4 verlies), maar sloten we sterk af met een gelijkspel tegen Eersteklasser Gramsbergen (2-2).

Afgelopen zaterdag mocht dan eindelijk de competitie van start gaan. Na de puike laatste wedstrijd tegen Gramsbergen was het laatste nodige vertrouwen getankt om in Ommen een goed resultaat te behalen.

De eerste minuten van de wedstrijd verliepen echter niet gecontroleerd; we gingen gehaast van start en stonden verdedigend niet goed opgesteld. Resultaat hiervan was dat Ommen binnen vijf minuten al twee keer voor keeper Luuk had gestaan.
Gaandeweg kwam ’t Twidde meer in de duels en wisten de spelers elkaar beter te bereiken. Na een afgeslagen Bruchterveldaanval heroverde Ramon Luisman de bal, schoof deze vier meter voor zich uit en haalde verwoestend uit in de linkerbenedenhoek. Een welkome voorsprong!

De wedstrijd vorderde en speelde zich eind eerste helft en begin tweede helft met name in het midden van het park af. Inmiddels had Jorben de Lange plaatsgemaakt voor Nick Roeleveld. Spaarzame mogelijkheden aan beide kanten, waarbij het helaas Ommen was dat iets kon terugdoen: 1-1.

Met nog een half uur op de klok hadden beide teams alles nog om voor te spelen en golfde het op en neer in het restant van de wedstrijd. Keeper Luuk onderscheidde zich en aan de andere kant wilden ook onze kansen er niet in. Een wedstrijd die op een gelijkspel leek af te stevenen kreeg uiteindelijk wel een winnaar. Deze zaterdag was het Ommen dat de punten naar zich toetrok .. we schrijven blessuretijd. ’t Twidde doet nog verwoede pogingen om de score glad te strijken, maar dit mocht niet baten. Een valse start in de competitie.

Ondanks de uitslag mag ’t Twidde terugkijken op een geslaagde eerste wedstrijd tegen het tweede elftal van Ommen. De spelers en staf staat een schitterend seizoen te wachten in een competitie met 14 ploegen. Alle reden om met onze geweldige groep te vechten voor het hoogst haalbare.

Tenslotte spreek ik namens de spelersgroep graag onze waardering uit voor de hernieuwde staf van leiders, trainers en vlaggers, bestaande uit Jesse Godeke, Hans op de Haar, Marcel op de Haar, Niek Welleweerd en Rik Lenters. Samen de schouders eronder en toewerken naar de eerste competitie-thuiswedstrijd tegen Hulzense Boys 3, zaterdag, om 12.00u.

Auteur: RR