De dinsdagavond voor de wedstrijd kregen we een enthousiast appje van Ellie (Ellemijn) waardoor de zin in de zaterdag alweer begon te ontstaan bij alle teamgenoten. Ellie had namelijk het briljante idee om na de wedstrijd weer, net als ouds, te gaan day-drinken! Met het vaste programma: kantine -> dorpshuis. Maar goed, er moest eerst nog gevoetbald worden natuurlijk….

Na een rit van een uur arriveerden we in het pittoreske Dwingeloo, klaar voor een spannende wedstrijd tegen de lokale voetbalclub. De sfeer zat er meteen goed in: een zonnige dag met 23 graden op de thermometer en een gezellige kantine, in een oude boerderij (zie foto). Tijdens de warming-up vermaakte Roos ons met een tosti review, waarbij de tosti een 6,5 kreeg, ‘een beetje droog brood en weinig kaas’. Maar dat mocht de pret niet drukken, we waren klaar voor de aftrap, we hadden er zin in!

Al snel werd het spannend. Wij kregen meerdere pogingen op goal, maar ze vlogen er niet in. In de 9e minuut kwamen we op een 1-0 achterstand, een onverwacht snelle opening van de tegenstander. Maar we herpakten ons direct. Slechts twee minuten later, in de 11e minuut, zorgde Inge voor de gelijkmaker na een prachtige assist van Mette. Een fantastische combinatie die ons weer helemaal terug in de wedstrijd bracht.

Goede boarding hekken kennen ze in Dwingeloo niet. De bal wist steeds onder de boarding door te rollen. Dit zorgde ervoor dat onze backs Julia en Linde niet alleen een wedstrijd hebben gevoetbald, maar ook een workout hekjes klimmen hebben gedaan.

De rest van de eerste helft verliep gelijk opgaand, met kansen aan beide kanten. Net voor rust werd het echter chaotisch. In de 43e minuut wisten wij opnieuw te scoren, wat de stand op 1-2 bracht, wederom door onze linkspoot Inge. Maar nog geen minuut later, in de 44e minuut, maakte de tegenstanders alweer gelijk: 2-2. Even leek het mis te gaan toen we een penalty tegen kregen, maar gelukkig schoot de tegenstander de bal ver over het doel, net als een enkeltje naar de maan. Net voor de rust weet Inge er nog één in te prikken: een hattrick dames en heren!!! Hierdoor wisten we met een voorsprong van 2-3 de kleedkamer in te gaan.

In de rust werd er twee keer gewisseld, dit zorgde voor een frisse energie. De spanning bleef tijdens de tweede helft enigszins voelbaar, maar het duurde tot de 87e minuut voordat de beslissing viel. Na een perfect genomen corner van de linkerkant schoot Mariël de bal keihard binnen, 2-4! Het publiek ging uit zijn dak en Mariël kreeg groot applaus, zelfs werd ze om haar handtekening gevraagd. Het leek even alsof we in een stadion stonden, maar Jesse bleef scherp en riep snel: “Focus houden meiden!” Toen de 4-2 was gevallen konden we eindelijk iets rustiger aan doen door kalm an de hekken over te klimmen bij een ingooi.

Met deze overwinning op zak verlieten we Dwingeloo, niet alleen met drie punten, maar ook met een goed gevoel aan het begin van de competitie.

Het idee van Ellie werd na de wedstrijd uitgevoerd. We begonnen met kannetjes Weizen op het hoofdveld, genietend van de laatste september zonnestralen. Vervolgens vervolgden we onze tocht naar het prachtige café van Bruchterveld. Creatievelingen Roos en Lotte bedachten het shotje ‘stabiele zijligging’. Tot op de dag van vandaag heeft niemand enig idee wat er in dat shotje zat. Al met al een geslaagde zaterdag! Op naar meer overwinningen.

Auteurs: Linde Otten en Mette Waterink