Zaterdag de eerste thuiswedstrijd in de competitie tegen DKB’44 uit de de Krim. Bij vv DKB moet ik, naast enkele familielijntjes die er lopen, toch ook altijd denken aan Schoffel Gertje (RTV Oost verslaggever Paul Schabbink) uit de show van Helligen Hendrik (Bert Eeftink):

Humor geeft het leven wat meer kleur, toch?

En beste DKB-ers, zijn wij, “boeren” van vv Bruchterveld, gesponsord door de Boeren Business Club Bruchterveld/Ebbenbroek, blij dat jullie terug zijn bij “ons” in Oost. En ik denk dat jullie er zelf ook wel blij mee zijn. Veel derby’s waar ook toeschouwers van de uitspelende ploegen op afkomen en dus goed voor de kantine- en lotenopbrengst.

De afgelopen 5 seizoenen speelde men dus in Noord waar vorig jaar, na de versterkte degradatieregeling, kansloos werd gedegradeerd naar de 4e klasse. Er zal door trainer Benjamins en zijn team vol worden ingezet om handhaving te realiseren.
De hernieuwde kennismaking met de 4e klasse Oost afgelopen zaterdag tegen Voorwaarts leverde een 0-3 nederlaag op. In de bekerwedstrijden twee nederlagen, tegen competitiegenoot Hardenberg ’85 (1-6) en 5e klasser Lemele (1-2) één overwinning tegen 5e klasser Daarle (5-2).

Dan Bruchterveld. Afgelopen zaterdag een punt overgehouden aan de ontmoeting met Avereest. Waar het ook nog in de slotfase een driepunter had kunnen worden. Na de snelle tegengoal herstelde Bruchterveld zich goed. Naast goed voetbal viel ook op hoe fit de ploeg is. Tot aan het laatste fluitsignaal bleef de ploeg gas geven om de overwinning naar zich toe te trekken. Maar goed, als je dan niet kunt winnen, moet je er in ieder geval voor zorgen dat je niet verliest.

De wedstrijd van zaterdag belooft wederom een spannende te worden. DKB zal er alles aan doen om met een resultaat terug te keren naar de Horstra’s Wijk. Echter, als Bruchterveld ook aanstaande zaterdag dezelfde mentaliteit/fitheid gecombineerd met goed voetbal kan opbrengen als afgelopen zaterdag, dan blijven de punten waarschijnlijk in Bruchterveld.

Maar het blijft de Buurtbuscompetitie®. Dat zagen we afgelopen zaterdag  maar weer. Verrassende uitslagen, ploegen die na een kansloos lijkende achterstand toch terugkomen. Kortom, spektakel gegarandeerd. De wedstrijd staat onder leiding van de heer van der Velde. Het wordt waarschijnlijk droog zaterdag met een zonnetje erbij, dus alle ingrediënten om ons eerste aan te moedigen, want:

“DOAR MUT OP AN“