Na een verblijf van twee seizoenen in de 3e klasse C is vv Bruchterveld weer afgedaald naar de 4e klasse.
In het tweeluik met Olympia’28 bleek de Hasselter ploeg toch sterker.

In de heenwedstrijd op de Noppenweide waren de ploegen nog redelijk aan elkaar gewaagd.
Tijdens de return in Hasselt lieten de groen-witten zien over een bredere en sterkere selectie te beschikken.
In de eerste helft creëerden de gastheren vele kansen. Bruchterveld leek in de eerste helft verlamd door de spanning. Slechts enkele spelers haalden een voldoende.
Het was dan ook aan tweede doelman Wouter Huisjes te danken dat de rust met een 0-0 stand werd gehaald.
Na rust begonnen de Tricolores beter aan de wedstrijd. Via Bas Waterink kreeg men enkele mogelijkheden, maar slechts één keer werd doelman Jeroen Bos echt getest.
In de 55e minuut viel de beslissing. Uit een corner kopte Erik van de Kolk snoeihard raak. Het was de situatie waarin Bruchterveld nu juist niet verzeild moest raken.
De ploeg bleek tijdens de uitputtingsslag (28 graden) wel fitter dan Olympia, maar niet in staat echt gevaarlijk te worden.
Bruchterveld nam meer risico’s en dat leidde weer tot nog meer kansen voor Olympia.  Omdat beide ploegen maar niet tot scoren kwamen bleef het tot de 100e minuut onzeker of de gasten er nog een verlenging uit konden halen of niet. Maar toen achter alles open lag counterde Olympia alsnog naar de 2-0 eindstand.
Gezien het krachtsverschil van vandaag een terechte winnaar. Een bittere, maar realistische constatering.
De degradatie is echter niet alleen in de wedstrijden tegen Olympia veroorzaakt. Het zat dit seizoen erg tegen. De krappe selectie kon de vele blessures en schorsingen niet opvangen. Hierdoor werd er in de reguliere competitie gewoonweg te weinig punten gehaald en het gebrek aan scorend vermogen brak de ploeg op. Aan inzet heeft het nooit ontbroken.
Bij Bruchterveld stond deze wedstrijd ook in het teken van afscheid. Gerjon Otten (geblesseerd), Gerwin Stegeman en Tim van der Veen gaan na vele jaren in de hoofdmacht komend jaar in het tweede elftal spelen.
Verder vertrekt ook trainer Gert Bouwmeester (na 3 jaar) en stopt verzorger André Briene na vele jaren. Grensrechter Lucas Scholten hanteert volgend jaar de vlag bij ’t Twidde.
Bruchterveld mag volgende seizoen in de 4e klasse onder leiding van nieuwe trainer Arjan Keuken proberen te bouwen aan een team waar jonge spelers ingepast moeten worden. Rest nu nog één training, het 7×7 mixtoernooi, de klussendag en de ledenvergadering. Daarna op vakantie en bijtanken.
DSC07121 DSC07123 DSC07130 DSC07133 DSC07137 DSC07152 DSC07153 DSC07157 DSC07167 DSC07170 DSC07178 DSC07181 DSC07185 DSC07204