HHC 2 – Bruchterveld 1 (beker) 6 – 2

Woensdag 7 september 2016

19:00 uur in Sporthal De Meet (Hardenberg)

Scheidsrechter: dhr. Lammert Jansen (Almelo)

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Martin Otter, Tinus Valkman, Marcel Rolfes, Gerwin Stegeman en Gert Nijeboer
Leider: Wim Otten, Klaas Pullen en Harry Bolks

Scoreverloop: 2e min 1-0, 26e min 2-0, 28e min 3-0, 34e min 4 -0, 35e min 5-0, 46 min 5 – 1 (Martin), 47 min 6 – 1, 48e min 6-2 (Henri)

Het nieuwe seizoen moesten we beginnen met een bekerwedstrijd tegen 1e klasser HHC 2 die maar liefst 3 klassen hoger spelen dan wij. Waarschijnlijk had Truus zich ietwat vergist bij de bekerindeling en had het eigenlijk HHC12 moeten zijn, maar goed niet getreurd dan maar er vol tegen aan. De 3 leiders bedachten een tactisch plan en met Wouter in het doel en Gerwin als nieuwe oproepspeler gaven we HHC goed partij. Na een snelle voorsprong voor HHC wist Wouter daarna het doel met kunst en vliegwerk dicht te houden in de 1e helft. We verdedigden stug en hoopten op succes via een van de spaarzame uitvallen. Immers bij een stand van maar 1 – 0 was er nog van alles mogelijk.
In de tweede helft bleek al snel het klasseverschil. HHC liep vrij gemakkelijk uit naar een comfortabele 5 – 0 voorsprong en dat was eigenlijk ook wel een klein beetje verdiend. Daarna deden we nog wat terug door goals van Martin en Henri. Uiteindelijk moesten we genoegen nemen met een 6 – 2 nederlaag en dit was voor ons een allerzins acceptabele uitslag. Doordat het een KO wedstrijd was zijn we nu al weer klaar met de beker en kunnen we onze pijlen richten op de competitie.
Al met al een reden om een biertje te pakken, maar helaas de kantine van De Meet was dicht wegens een verbouwing. Dus dan maar op naar huis. Het thuisfront stond versteld, we waren nog nooit zo vroeg thuis. Maar laten we daar direct maar duidelijk over zijn; dit komt niet meer voor.