De punten zijn tot op heden helaas schaars voor onze eerste vrouwen selectie. Waar de eerste competitie wedstrijd nog werd gewonnen van de dames van SV Nieuwleusen, kwam er daarna tot ieders frustratie weinig tot niets uit de goede bedoelingen waarmee we iedere wedstrijd startten. Achtereenvolgens werd er verloren van Genemuiden, AZSV en SVZW. Geveld door kleine en grote blessures zou het ook deze week geen makkie worden tegen Olde Veste VR1 uit Steenwijk. Afgelopen week werd er op de training alle neuzen de zelfde kant op gezet, want als wij mee willen gaan doen in deze competitie dan moet het anders. Zodoende verschenen we afgelopen zaterdag fris en zelfverzekerd aan de aftrap tegen het makkelijk scorende Olde Veste.

De tactiek van de bezoekers was ons alvorens al ter oren gekomen. Lange ballen en steekpasses op de snelle buitenspeelsters, die op hun beurt de spits moeten bedienen. Dat ging vandaag niet gebeuren als het aan ons lag. Vroeg druk zetten en goed positie spel moet het de gasten in ieder geval heel moeilijk maken. Dit strijdplan pakt ook zeker goed uit, het spel gaat mooi op en neer. Beide ploegen dwingen elkaar tot het zoeken naar kortere combinaties en fysieke duels. Uitgelezen kansen van beide kanten zijn schaars. Al vroeg in de wedstrijd ziet Saskia haar kopbal net over gaan na een goede corner van Mirjam. Hesther komt ook één of twee keer net te kort om het de keepster van de tegenpartij lastig te maken. Aan de andere kant moet Ann een keer reddend optreden op de grootste kans van Olde Veste. Met een doelpuntloze eerste helft gaan we rusten.

In de rust kunnen we constateren dat we aardig aan elkaar gewaagd zijn en dat we het Steenwijkse dames knap lastig maken. Het staat goed en het is geduldig wachten op dé kans. Alsof het nooit rust is geweest gaan we na een kwartier weer verder waar we gebleven waren. Na een kwartier nemen we zelfs de overhand, tot twee keer toe zijn we heel dichtbij de openingstreffer. Op het moment dat iedereen voelt dat het doelpunt in de lucht hangt, valt die, maar wel aan de verkeerde kant. De bezoekers tonen zich dodelijk effectief op het moment dat de ruimtes even wat groter zijn. Even lijken we lamgeslagen door deze enorme tegenvaller, maar al snel pakken we het overwicht wat we hadden voor de tegentreffer weer op. Nog geen tien minuten na de 0-1 rechten we de rug en scoren we de goal waar we recht op hebben. Het is Inge die met een prachtige steekpass Hesther los maakt van de verdedigende linie. Hesther bekroond deze mooie pass en haar eigen goede loop actie met de verdiende gelijkmaker.

Velen zullen zeggen dat er meer in had gezeten, zowel van uit Bruchterveldse als vanuit Steenwijkse kant. Waar wij blij zijn met het behalen van een punt en het inslaan van de goede weg naar meer, druipt Olde Veste teleurgesteld af naar de touringcar die hen weer thuis zal brengen. Voorzichtig optimistisch, strijdbaar als altijd treden we volgende week aan tegen de nummer vier van dit moment in het verre Wolvega.