Op een kletsnat sportpark De Noppenweide speelde Bruchterveld haar tweede competitiewedstrijd tegen Lemele dat voor de eerste keer aantrad dit seizoen.

De sympathieke club onderaan de Lemelerberg heeft na de degradatie uit de derde klasse een hele jas uitgedaan. Er zijn nogal wat spelers gestopt. Trainer Werner Pluim (32) is nieuw en bouwt aan een nieuw elftal. Uitgesproken routinier in dit team is de 39-jarige Steven Warmelink.
Onder zijn leiding stond het team met name in de eerste helft erg stabiel.
Het was ook de ploeg die het eerste gevaar stichte.
Daarna was Bruchterveld een paar keer dreigend. En een voorzet van ver van Nick Ros eindigde op de lat boven Ruan Weelink.
Maar het was Lemele dat de leiding nam. Remon Kleinlugtenbeld was Wilmer Dijk te snel af en zijn voorzet werd slecht weggewerkt, waarna Damien Dijk via Wouter Huisjes de 0-1 binnen werkte.
De beste kans voor de gelijkkmaker was voor Luc Roeleveld, maar zijn poging van dichtbij miste het doel.
Voor de rust waren er nog wel wat mogelijkheden voor beide ploegen, maar geen echte kansen en zo leidde de meest gelukkige ploeg met de rust met 0-1.
Na rust was het Bruchterveld dat meer aandrong en Lemele ging steeds verder achteruit. Toch leverde dat niet veel op. Het weer bleef slecht en de gelijkmaker hing niet echt in de lucht.
De Tricolores waren alleen dreigend met spelhervattingen. En zo kon het gebeuren dat in de 88e minuut Rienk Van der Veen een corner mocht nemen. Zijn goed aangesneden bal werd door invaller Gijs Odink prima binnen gekopt en de gelijkmaker was een feit.
Amper twee minuten later was er dé kans voor Lemele om toch de drie punten mee te nemen. Bij een counter werd Kleinlugtenbelt weer weggestuurd en opnieuw was hij Wilmer Dijk te snel af.
Wouter Huisjes was echter de winnaar van het een-op-een duel met een schitterende reflex.
Met nog enkele minuten blessueretijd kreeg Bruchterveld opnieuw een corner en weer mocht Van der Veen de hoekschop nemen. Odink ging er dit keer onderdoor, maar in het overvolle vijfmetergebied plofte de bal via een Lemeler been in het eigen doel, 2-1.
Niet lang daarna blies arbiter Rigterink uit Wilsum het eindsignaal.
Hiermee kreeg de thuisclub alsnog de niet meer verwachte drie punten, waar eerlijk gezegd een puntendeling meer op z’n plaats was geweest.
Twee bonuspunten dus. Volgend week gaat Bruchterveld op bezoek bij BZSV in Borne.

Opstelling:
W.Huisjes;
J.Otter (R.Strijker), N.Ros, W.Dijk, B.Altena;
R. van der Veen, R.Lubbers, L.Roeleveld (N.Dijk);
L. Op de Haar,  J.Alberts, R.Meijerink (G.Odink)