Traditiegetrouw heeft Bruchterveld het lastig in de wedstrijden tegen SC Rijssen. Ook gisteren ging het niet eenvoudig, maar de punten bleven wel in eigen huis.

De tactiek van SC Rijssen was al snel helder. Aanvoerder en routinier William Witten dient als stofzuiger achterin en zet met lange halen de voorhoede aan het werk.
En valt dan een bal een keer goed, dan kan het zomaar gevaarlijk worden. De gasten hadden na een minuut of acht ook de eerste kans. Een schot vanaf de zestien werd door Wouter Huisjes echter tot hoekschop verwerkt.
De beste kans in de eerste helft was echter voor Luc Roeleveld, hij kreeg het niet voor elkaar een strakke voorzet van Strijker bij de tweede paal in het doel te werken.
Even later liet Gijs Odink zien hoe het wel moet. Dit keer een strakke lage voorzet van Op de Haar, Odink tikte van dichtbij het leder in het dak van het doel. Het was een doelpunt met een luchtje, maar arbiter Zwakenberg, die overigens een zeer solide partij floot, negeerde het vlagsignaal.
Op een strak schot van Odink vlak voorlangs na gebeurde er de eerste helft verder niet veel.
Bruchterveld was de betere ploeg, maar verzuimde afstand te nemen.

De tweede helft was rommelig. Otter had met een kopbal geen geluk. Aan de andere kant was er hard schot richting het doel van Huisjes, maar het werd vlak voor de lijn geblokt.
Een mooie dribbel van Luc Roeleveld kon door twee man net niet in een doelpunt worden omgezet. En meteen daarna had Roeleveld zelf de beste kans van de tweede helft. Keeper Ronnie Nijland lag echter goed in de weg.
Rond de 80e minuut kwam Rob Meijerink als vervanger van Johan Alberts. Hiermee kwam er er weer wat frisse dreiging naar voren, maar scoren bleef een probleem.
Er was nog een chaotisch tafereel voor het doel van Huisjes, maar geen enkele Rijssenaar kon de voet voldoende tegen de bal krijgen om de 1-0 nederlaag te voorkomen. Want dat was wel de eindstand.
Een terechte overwinning in een wedstrijd tegen een taaie ploeg, waarin te weinig werd gescoord, maar ook bijna niets werd weggegeven.
Zo was de vijfde overwinning een feit. Zaterdag 18 november komt nummer drie SP Daarle naar de Noppenweide.

Opstelling:
W.Huisjes;
Otter, Otten, W.Dijk, Strijker;
Roeleveld (90’ N.Lubbers), N.Dijk, Van der Veen;
Op de Haar, Odink, Alberts (80’ Meijerink)

A.s. zaterdag 11 november is een vrije ronde. Bruchterveld speelt daarom op donderdagavond 9 november een oefenwedstrijd tegen derdeklasser OZC, om 20:00 uur op de Noppenweide.

Hieronder weer de foto’s gemaakt door onze paparazzi Jan van der Veen.