GOEDE SFEER KENMERKT JARIGE VV BRUCHTERVELD                                            VRIJDAG 26 januari 2018

Wim Otten (links) en Henk Reinders zijn trots op hun club. ,,Iedereen is welkom.”
(foto Pedro Sluiter)

Vrijdag 26 januari, precies 50 jaar geleden, zag voetbalvereniging Bruchterveld het levenslicht. Het jubileum wordt vrijdag gevierd met onder meer een stamppottenbuffet in kantine de Noppenveste. De andere festiviteiten rondom het jubileum vinden in de eerste week van juni plaatst.

Trots overheerst bij onder meer voorzitter Henk Reinders en Wim Otten, die al sinds de oprichting in 1968 lid is van de Tricolores. Otten: ,,Van een houten keetje met wasbakken aan de Holtropstraat naar onze huidige accommodatie, wij hebben het bijzonder strak voor elkaar en krijgen vaak complimenten van bezoekende elftallen. Als 12-jarig jochie ben ik begonnen en 50 jaar later ben ik nog steeds actief als voetballer bij deze fantastische club.” Voorzitter Reinders vult aan: ,,De bouw van de tribune, de verfraaiing van ons sportpark en de aanleg van het kunstgrasveld in 2016 stemmen mij tot grote tevredenheid. Wij zijn klaar voor de toekomst mits de organisatie maar goed blijft staan. Onze vereniging drijft op een grote club aan vrijwilligers.”

Kampioenschappen

Vele hoogtepunten passeren de revue als 50 jaar voetballen in Bruchterveld ter sprake komt. ,,Persoonlijk schieten mij de vele kampioenschappen in het oog en het feit dat wij ooit het walhalla waren van het vrouwenvoetbal. Onze dames hebben eerste klasse gespeeld en hadden destijds een grote aantrekkingskracht op talentvolle voetbalsters uit de regio. Daarin was Bruchterveld toonaangevend. Nog steeds binden wij vele voetballers aan onze club die graag bij ons in het eerste elftal willen spelen zonder dat wij ze actief ronselen. Het tekent de goede sfeer binnen onze club. Iedereen is welkom. De gemoedelijkheid doet de rest. In al die 50 jaar is er weinig tot geen trammelant geweest”, aldus Reinders die binnenkort stopt met het voorzitterschap.

,,Het mooie is ook dat veel voetballers verhuisden naar elders, maar wel onze club trouw bleven. Gelukkig wordt er hier de laatste jaren volop gebouwd. De school groeit en de aanwas van vooral jonge leden zit weer in de lift. Dit jaar hebben wij alleen geen C-junioren”, vertelt Otten.

Sportief blijven er nog wel wensen over. Reinders: ,,Het zou mooi zijn als ons 1e elftal een stabiele derde klasser wordt. Gezien de breedte van de selectie moet dat zeker lukken. Promotie in ons jubileumjaar zou helemaal super zijn.”

Correspondent Stentor: Alfred Dorgelo