DKB pakt opnieuw de punten van Bruchterveld

In de heenwedstrijd was DKB feller en agressiever dan Bruchterveld en won waarom verdiend met 2-0.  De return op de Noppenweide was minder van niveau maar opnieuw was het DKB dat verdiend de drie punten pakte.

DKB had de laatste weken nogal wat puntje laten liggen en was gebrand op eerherstel. De Tricolores hadden juist een goede serie neergezet. Beide ploegen misten een aantal vaste waarden. Bij de gastheren werd dat het meest duidelijk in een gebrek aan stootkracht.
DKB nam vanaf de aftrap het initiatief en creëerde enkele kansen. Een schot net voorlangs en een rebound na een redding van Huisjes, die net over ging.
De eerste echt goede aanval van Bruchterveld was er eentje uit het boekje. Een crosspass van Ros op Niels Lubbers, diens voorzet plofte op het hoofd van Roeleveld, maar de boomlange keeper Mepschen tikte de bal netjes over. Even later legde Lenters de bal goed terug op Odink, maar diens schot ging over.
Na een half uur pegelde David van Zandwijk uit stand van een meter of twintig net naast het doel van Huisjes. Tot aan de rust gebeurde er verder niet veel meer.
Het was veel hotseknots voetbal, met weinig technische hoogstandjes.

Zoals zo vaak gaat in zo’n wedstrijd die ploeg met de punten er vandoor die als eerste scoort. Dat was DKB. In de 60e minuut liet Otter zich gemakkelijk wegzetten en na wat gerommel voor het doel van Huisjes, was goaltjesdief Renker ter plaatse om de bal in het net te werken.
Binnen de tien minuten was het zelfs 0-2. Van der Veen leed dom balverlies en de opstomende Jordy van Zandwijk mocht vanaf de zestien vrij aanleggen en de bal in de lange hoek pegelen.
Trainer Keuken wisselde drie man om het tij te keren, maar het leed was al geschied, ook de nieuwelingen konden weinig uitrichten al kwam er wel wat meer druk op het doel van DKB.
De laatste echte kans van de wedstrijd was een schot van Jarko van Zandwijk op de buitenkant paal.
Zo eindigde deze overigens sportieve en door arbiter Henri Hof uit Enschede goed geleide wedstrijd opnieuw in een overwinning voor DKB, dat ook niet beter speelde dan Bruchterveld, maar de overwinning wel verdiende op basis van wilskracht en tomeloze inzet. Bruchterveld kon er vandaag te weinig tegenover zetten.

Komende zaterdag uit bij SVV’56 wacht de Tricolores een soortgelijke tegenstander. De ploeg zal dan toch uit een heel ander vaatje moeten tappen wil de strijd om plaats twee niet al vroegtijdig beslist zijn.

Opstelling:
Huisjes;