Met nog drie wedstrijden te gaan was er voor vv Bruchterveld  vooraf maar één opdracht en dat was winnen van MVV’69 om een zo gunstig mogelijk positie in de nacompetitie te bemachtigen.
De ploeg uit Marle is geen hoogvlieger, maar wel bezig aan een aardige reeks, terwijl de Tricolores de laatste wedstrijden (ook al weer een paar weken geleden) behoorlijk met zichzelf worstelden.

Bruchterveld miste nogal wat vaste krachten en A-junior Thijs Nijman startte in de basis. Hij was een van de betere spelers deze dag. Drie andere A-junioren bezetten de bank.
Vanaf minuut één was er maar één ploeg die de lijnen uitzette en dat was de thuisploeg.
Maar een balbezit van wel 80% zegt niks als je er niet wat mee doet. De opbouw was erg traag en als er dan toch een goede voorbereidende actie was, dan was er niemand voor het doel om het af te maken.
Na een minuut of 38 het eerste schot richting het doel van doelman Huisjes. Oke, Wouter stond wat ver voor zijn doel, maar de grootste fout lag bij de middenvelders die Arjan Egberts zo maar de kans gaven vanaf een meter of dertig een prachtige goal te maken.
Het was alsof de thuisclub nu pas besefte wat er moest gebeuren. Er volgden enkele goede kansen via Gijs Odink (net naast), Jarno Otter (strandt op keeper Marc Boeve) en  Lesley op de Haar die één op één ook zijn meerdere in de invaldoelman moest erkennen.
Zo was er een verrrassende ruststand van 0-1.

Na de thee gebeurde er nog niet veel, tot er een vrije trap was op ca. 25 meter van het MVV-doel. Op de Haar wist via de handen van Boeve in de lange hoek het net te vinden.
Wat volgde was een bombardement aan corners, maar ook al waren die goed genomen, dan nog gebeurde er voor de goal te weinig om de stug verdedigende MVV-ers van hun stuk te brengen.
Een inzet van Gijs Odink werd door Jan Heuver met de slokdarm voor de doellijn gestopt. Even was hij van de wereld, maar gelukkig was hij daarna snel weer op de been.

Max Smit kwam voor Rik Lenters en even later ook nog Luuk Benjamins voor Niels Lubbers. Beide A-junioren brachten weer wat meer schwung in het spel.
Otter had nog de 2-1 op z’n voet, maar de bal ging over het vangnet. Aan de andere kant blokte dezelfde Otter een bijna zekere 1-2 voor MVV.
Dat MVV (logischerwijs) probeerde zoveel mogelijk tijd te rekken was arbiter Bijkerk niet ontgaan en toen keeper Boeve wel erg lang wachtte met het terug in het spel brengen van de bal, gaf de aribiter een indirecte vrije trap voor de Tricolores binnen de zestien.
Een kort tikje van Van der Veen en een gerichte schuiver van Koen Otten betekende de bevrijdende 2-1 in de 89e minuut.  Toegegeven, veel arbiters zouden de vrije trap niet gegeven hebben, maar Bijkerk volgde de regels, in dit geval zuur voor MVV dat bijna een punt over de streep trok, maar zeer welkom voor de Tricolores.
In de laatste minuut werd Nick van der Veen (de vierde A-junior op het veld) nog z’n debuut gegund.
Zo werden in een stroperige westrijd toch drie belangrijke punten bijgeschreven.

Bruchterveld heeft nu officieel de nacompetie bereikt. Het wordt derde of tweede. De wedstrijden uit bij Rijssen Vooruit en thuis tegen Avereest zullen de eindpositie gaan bepalen.
Tweede eindigen betekent slechts één wedstrijd op 9 juni thuis tegen een nog onbekende tegenstander.
Derde eindigen betekent op 2 juni thuis en (indien winst) op 9 juni uit tegen een andere winnaar van de eerste ronde.
Het zou een mooie afsluiting zijn van de feestweek ter ere van het 50-jarige jubileum.

PH Almelo is vandaag officieus kampioen geworden. Gefeliciteerd! Jullie waren te goed voor deze klasse. Veel succes in de derde klasse volgend seizoen.

Opstelling vandaag:
Huisjes;
Otter, Otten, Nijman;
Lenters (67’ Smit), Dijk, van der Veen, Roeleveld (90’ Nick van der Veen)
Op de Haar, Odink, N.Lubbers (75’ Benjamins)

Foto’s van Jan van der Veen