Bruchterveld 1 – Gramsbergen 3 5 – 3

Maandag 18-09-2023

21:30 uur in Sporthal de ‘Slag’

Scheidsrechter: dhr. Pastink

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Jarno Otter, Richard Snippe, Tim van der Veen, Max Smit

Coach: Klaas Pullen en Bernard Geertman

Scoreverloop: 5e min 0-1 (Gramsbergen), 6e min 1-1 (Richard), 24e min 2-1 (Richard), 30e min 2-2 (Gramsbergen), 43e min 3-2 (vooruit, Richard), 46e min 4-2 (Richard), 46e min 4-3 (Gramsbergen), 48e min 5-3 (Max)

Het was overall gezien een onrustige wedstrijd van beide kanten. Wat slordigheden aan de bal, passing niet altijd zuiver, maar wel vermakelijk. Zo zijn we, als het publiek maar vermaakt wordt! Dus kom eens kijken en laat u vermaken.
Captain Martin was vandaag weer van de partij, even wat anders dan klussen!
Na 5 minuten moesten wij voor de eerste keer aftrappen (en wie dat als vaakst zou doen, die zou de wedstrijd verliezen volgens de scheidsrechter…)
Een minuut later maakte Richard de 1-1, goede goal. Daarna was de periode van op en neer golvend spel. Gramsbergen wist een paar situaties te creëren waarin ze vrij voor Wouter kwamen. Wouter kwam telkens als winnaar uit die situaties. Net voor rust komen we zelfs op voorsprong door wederom Richard.

Even tot rust komen, paar tips om de tegenstander wat meer vast te zetten en wat te doen als Wouter de bal heeft.
Toch blijft het lastig na rust. We krijgen wel wat kansen, maar de verdediging en keeper van Gramsbergen staat goed. En aan de andere kant knallen zij de 2-2 binnen, ai. Daarna ontstaat het gevoel dat wie er dan scoort de wedstrijd naar zich toe gaat trekken. En dat blijken wij te zijn. Richard speelt een steekbal op Jarno. Die probeert de bal licht te toucheren, dat gebeurt niet ;), maar toch schuift de bal tussen de benen van de gretig uitkomende keeper door. Als Richard 3 minuten later uit een lange bal door een nette controle wederom de bal in het net krijgt hebben we een lekkere marge te pakken!
Tja, maakt Gramsbergen toch direct weer de aansluitingstreffer. Ze wisselen ook hun keeper voor een veldspeler. Dit komt ze op een reprimande van de scheids te staan, dat hoor je even netjes te melden.
In plaats van dat we onder druk komen te staan weten we juist te profiteren van die extra veldspeler. Een onderschepping wordt rustig uitgespeeld en Max kapt de bal vrij om deze in de korte hoek binnen te schieten, verzet gebroken.
De eerste winstpartij en na 2 wedstrijden ongeslagen, lekker begin van de competitie.

Komende maandagavond 25-9 een pittige tegenstander, HHC 2. Maar wij blijken ook een pittige ploeg, dus dat kon weleens vermakelijk worden.

Jarno Otter