35+ geeft voor, tijdens en na het toernooi vol g(l)as

Het 35+ team mocht weer! Een toernooi-avondje in Gramsbergen. De selectie bestond uit Henri, Bennie, Jan, Henk, Wouter, Koen, Martin, Bas, Barry, Alwin, Roel en Ronald. Alles onder aanvoering van leider Marcel.

De Hardenbergse delegatie fietste via de Marslanden, waar het draaien en keren was geblazen door wegwerkzaamheden. Wouter schakelde even een versnellinkje bij waardoor een enkeling met zweet op de kop aankwam op ‘t Hoge Holt.

Na een korte warming-up trapten we af tegen HHC. We hadden het betere van het spel. Een pass van Bennie bereikte Ronald die de 1-0 binnenschoot, wat de winnende bleek te zijn.

Gelijk even een wedstrijdje rust om bij te komen. Rustig opbouwen zo’n toernooitje.

Hierna stond een potje tegen de zwart-witte buren op het programma. Altijd een stugge tegenstander. Zelf inzakken en Kloosterhaar wat laten komen was het motto. Dat theorie en praktijk twee verschillende dingen zijn, bleek wel weer. Het werd volle bak vooruit. Door een snelle counter tegen en een laat tegendoelpunt verloren we met 0-2.

Daarna tegen DKB. Wederom een stugge ploeg. Nu hadden we het betere van het spel. Vroeg in de wedstrijd schoot Martin een keer van afstand met een geplaatst schot in de hoek: 1-0. DKB had nog een paar flinke kansen, maar we wisten de voorsprong vast te houden.

De gastheer was de volgende opponent. Weinig spektakel van beide kanten. Een brilstand als gevolg tegen de aapies.

Debutant Lutten volgde. Zij hadden een speler op goal en wij werkten aan ons doelsaldo. Door een assist van Barry opende Bas de score. Daarna was het Barry, op aangeven van Roel en Bas kwam tot een hattrick. Door een tegendoelpunt werd 4-1 de uitslag.

Nou, het volle programma begon z’n tol te eisen. De spieren werden strammer en het gepuf nam toe. Met een afgeslankte selectie sloten we af tegen Elim. In een spannende pot waren we de bovenliggende partij. 1-0, assist van Martin op Koen, 1–1, 2-1 door Bas, 2-2 en goudhaantje Bas zorgde dat we het toernooi met een 3-2 winst afsloten.

Zo, de eerste helft van de avond zat erop. In een gezellig volle kantine werd de bar flink gesponsord. Met een onverwachte duik van de barkruk van een van onze teamgenoten tot gevolg. Nadat de muziek uit ging en het licht aan, was de dorst nog niet gelest. Op richting de Mommeriete. Dicht. Door naar De Steeg oftewel The Alley. Ook dicht. De laatste halte werd Het Station. Bingo, open. Ook daar werden nog wat groene knuppels soldaat gemaakt. Op eigen risico werd de stalen ros weer beklommen om ondertussen in de kleine uurtjes tevreden huiswaarts te keren.

Vrijdagavond 22 november bij DKB is de laatste ronde voor de winterslaap.

RM