Onze vaste schrijver van de voorbeschouwingen, Bert Smit, heeft de afscheidnemende spelers bij het 1e elftal even in het zonnetje gezet.

Lees dit hieronder en probeer het maar eens droog te houden….

Afscheid spelers Bruchterveld 1

Zoals bijna elk seizoen nemen sommige spelers de beslissing om te stoppen of op een ander niveau door te gaan, dat is dit jaar helaas niet anders, voorlopig hebben een viertal voetballers aangegeven bij Tricolores 1 te stoppen. Maikel Ros, de gebroeders Niek en Rutger Dijk en Lesley op de Haar zullen vanaf het nieuwe seizoen geen deel meer uitmaken van ons vlaggenschip.

Maikel zat vorig seizoen al in twijfel doorgaan of stoppen, toen besloten er nog een jaartje aan vast te knopen, met wat minder trainen en af en toe wat minder te belasten, ging het voetballend heel goed maar met de pootjes wat minder jammer genoeg…Maikel was ( is nog steeds😉) een echte moderne complete voetballer, snel, technisch, goed spelinzicht en met de juiste mentaliteit, daarnaast ook nog een zeer prettig mens in de omgang. Ik las nog een vergelijking met Puyol van Barcelona een aantal jaren geleden, zelfde haardacht maar ook zeker dezelfde drive in de wedstrijd, altijd voetballend een oplossing zoekend en zeer sportief in de duels. Maikel je zal gemist worden, het beste in de toekomst en we komen je vast nog wel tegen op de Noppenweide…!!

De broers Dijk, Rutger en Niek zullen Bruchterveld ook gaan verlaten, Rutger de onverzettelijke middenvelder heeft er al een prachtige carrière als amateurvoetballer opzitten na zijn HHC periode, 7 seizoenen bij Gramsbergen en 3 bij de Tricolores heeft Rutger een andere keuze gemaakt. Hetzelfde geldt voor broer Niek, 6 seizoenen gaf hij alles voor onze mooie club, Niek voelde altijd precies aan in een wedstrijd wanneer er druk gezet moest worden of juist niet. Een slimme speler die op termijn nog wel eens als trainer bij ons kan terugkeren….wie weet. Wat de plannen van de broers zijn is nog niet bekend.

Beste Dijkies wij, als club, willen jullie hartelijk danken voor de mooie jaren bij onze vereniging en wensen jullie het allerbeste.

Dan komen we uiteindelijk bij onze clubheld Lesley op de Haar, hij zal na dit seizoen zijn kunsten in het tweede tonen, ik bedoel dit letterlijk want wat hebben we genoten van die koekebakker. Keeper Koen had al wat speurwerk voor mij gedaan, 12 seizoen speelde Lesley in ons eerste, 114 doelpunten gemaakt en wat voor goals, goei’ndag eem wat waren daar beauty’s bij. Vrije trappen waren zijn specialiteit, na een overtreding op een Bruchterveld speler, rondom de 16 meter, gingen de toeschouwers er alvast goed voor zitten.

Het geroezemoes nam al wat aan, kinderen werden achter het doel weggehaald, tegenstanders begonnen alvast te jammeren….en dan die aanloop en bam knetterhard tegen de touwen. Keepers probeerden de handen nog bij elkaar te krijgen maar het kwaad was al geschied, achteraf wellicht blij dat hun kop d’r nog op zat…..😉. Doelpunt Lesley op de Haar.

Lesley, en dit geldt uiteraard ook voor Kevin, hebben het in de privésfeer zeker niet makkelijk gehad na het grote gemis van hun grootste fans…., maar bij ons mooie cluppie konden ze dit gelukkig van zich af spelen en was er altijd wel een luisterend oor voor de op de Haartjes.

We zullen das Phantom gaan missen bij het eerste, want Lesley was, is een hele grote speler in de Bruchterveld historie vanwege zijn grote voetbalkwaliteiten maar ook zeker om zijn grappen en grollen.

Tot slot wensen we alle spelers het allerbeste in de toekomst en we hopen elkaar spoedig te zien bij onze mooie club Bruchterveld.

BS