Bruchterveld 1 – PH Almelo 1 8 – 5 (5 – 3)
Dinsdag 18 december
19:30 uur De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. Zagers uit Hardenberg

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Jarno, Gerjon, Bernard, Klaas
Coaches: Harry Bolks en Gerwin Stegeman
Publiek: Marcel Rolfes, Tim v.d. Veen en Arno Godeke met dochter

Scoreverloop: 9e min 1-0 (Jarno), 15e min 1-1, 16e min 2-1 (Martin), 16e min 2-2, 17e min 3-2 (Henri), 20ste min 4-2 (Henri), 23ste min 4-3, 25ste min 5-3 (Henri), 26ste min 5-4, 29ste min 6-4 (Martin), 42ste min 7-4 (Jarno), 47ste min 8-4 (Henri), 48ste min 8-5

Vandaag stond de laatste wedstrijd van 2018 op het programma. PH Almelo was te gast in De Slag, dit seizoen onze thuisbasis. PH heeft nog geen enkel punt gepakt, terwijl wij alleen nog maar hebben gewonnen. Kortom, onderschatting ligt op de loer en stak ook geregeld zijn kop op.
We begonnen weifelend en konden niet echt een vuist maken. PH daarentegen speelde naar behoren, zeker gezien het feit dat alle wisselspelers in Almelo waren achtergebleven. Toch wist Jarno in de 9e minuut de score te openen. We bleven onrustig en slordig en kregen daardoor in de 15e minuut de 1-1 om de oren. Martin schoot een minuut later de score alweer in ons voordeel , maar nog in dezelfde minuut stond de 2-2 al weer op het bord. Hierna trok Henri de gashendel open en konden we door 3 doelpunten, met tussendoor nog een tegentreffer, rusten met een 5-3 stand.
Direct na rust werd het nog spannend door een wonderbaarlijk doelpunt van de tegenstander, maar gelukkig kon Martin dit 3 minuten later weer rechtzetten. Hiermee leek het verzet gebroken, maar PH wist er steeds, mede door onze onoplettendheid, gevaarlijk uit te komen. In de laatste 10 minuten maakten Jarno en Henri de score voor Bruchterveld vol. Het slotakkoord was voor PH en daarmee was de laatste wedstrijd van 2018 ten einde.
We hebben dit seizoen nog niet verloren, een ongekende luxe. Maar de eerste 2 wedstrijden van 2019 spelen we tegen directe concurrenten. Dan kan het verschil zomaar flink zijn teruggelopen. De entree voor deze wedstrijden is gratis, dus komt ons allen aanmoedigen. Maar eerst zullen we het seizoen in stijl afsluiten met een kerstborrel op 28 december, om op 7 januari vol goede moed de goede lijn van de eerste seizoenshelft door te zetten.
Wij wensen eenieder fijne feestdagen en tot ziens bij de Snertloop in 2019!