Afgelopen had Bruchterveld de eerste overwinning en dus drie punten in de handen tegen Voorwaarts, maar net als vorig jaar moest er genoegen worden genomen met een gelijkspel. Met een 2-0 voorsprong werd tegen uiteindelijk 10 man ternauwernood met 2-2 gelijkgespeeld. Waarbij onze keeper Senne Lambers in de blessuretijd een penalty stopte, anders zouden we voor de tweede keer op rij in blessuretijd een gelijkspel verspelen.

Voorwaarts liet in het laatste kwartier van de wedstrijd echter wel zien waarom ze bovenin meedraaien; zelfs met 10 man konden ze gevaarlijk worden. Bij Bruchterveld ontbrak de slimmigheid en routine om de wedstrijd “dood” te maken.

Echter, positief is dat het team ondanks alle tegenslagen van de afgelopen weken (blessures, off-day, tegengoal in blessuretijd) blijft strijden voor een beter resultaat.

Nu dus de thuiswedstrijd tegen Dedemsvaart DVC, fusieclub ontstaan in 2021 uit SCD ’83 en sv Dedemsvaart. Waar de jeugd al meer dan tien jaar daarvoor samen speelden, was dit voor de seniorenafdelingen van beide clubs een langer en moeizamer traject. Maar uiteindelijk is het toch gelukt om er één club van te maken. Waarbij nu het belangrijkste onderwerp is of de club gaat verhuizen naar een nieuw sportpark of dat het huidige sportpark De Boekweit wordt gerenoveerd.

Hoe dan ook, vorig jaar werd na drie jaar in de 3e klasse gedegradeerd naar de 4e klasse. En dat past eigenlijk niet bij de grootte van deze fusieclub kijkend naar het aantal senior- en jeugdelftallen.

Vooraf aan de competitie werd door kenners Dedemsvaart DVC als één van de kanshebbers op het kampioenschap getipt. Echter, tot nu toe zijn er 4 punten bij elkaar gespeeld in de eerste vier wedstrijden. Thuis tegen Sportlust werd de enige overwinning geboekt naast een gelijkspel bij Hardenberg ’85 in de openingsronde, maar tegen mede topfavorieten Voorwaarts en Bergentheim werd verloren. En dus staat het team, getraind door David Leeuw, voorlopig op een 7e plek, met maar twee punten meer dan Bruchterveld.

En dan Bruchterveld. Na vier wedstrijden eigenlijk ook op een teleurstellende 11e plek met maar twee punten. Dat hadden ook zo maar drie punten meer kunnen zijn (en een 7e plek) gezien de laatste twee wedstrijden tegen Hardenberg ’85 en Voorwaarts. Maar goed, in een seizoen heb je wedstrijden waar je te weinig krijgt en waar je te veel krijgt. Aan het eind van de rit sta je op de plek waar je hoort. En gelukkig is het eind van deze enerverende rit in de Buurtbuscompetitie® nog lang niet ten einde.

Dus kan Bruchterveld vandaag laten zien dat de ploeg in staat is om de eerste overwinning te scoren. En op basis van, met name de 2e helft tegen Voorwaarts, heeft het team laten zien over mentaliteit en kwaliteit te beschikken om zich tegen elke tegenstander in deze competitie te meten.

De wedstrijd staat onder leiding van de heer Nieboer. Volgens de weersvoorspelling houden we het zaterdag niet droog, maar dat weerhoudt de echte Bruchterveld supporter niet om het team te ondersteunen naar de, wellicht, eerste overwinning, want:

“DOAR MUT ’t OP AN “