“Als je dan niet kunt winnen, moet je er in ieder geval voor zorgen dat je niet verliest”, schreef ik na het gelijke spel in de eerste competitiewedstrijd uit tegen Avereest. Vorige week zaterdag tegen Hardenberg ’85 leek ons dat óók te lukken, tot aan de 96e minuut waar alsnog een nederlaag werd geïncasseerd. En daarmee is de seizoenstart een valse gebleken. Na drie wedstrijden nog maar 1 punt. Natuurlijk kan er worden gewezen naar de vele blessures (afgelopen zaterdag een half potentieel basisteam), maar met de brede selectie welke Bruchterveld heeft is er voldoende kwaliteit om ons  met elke tegenstander in de 4e klasse te meten. Echter, vaak is sport niet alleen een kwestie van kwaliteit en mentaliteit, maar ook van de “flow”. En Bruchterveld zit duidelijk nog niet in de flow. Inderdaad, nog want het kan ook zomaar draaien en dat het team wel in de juiste energie en vorm komt. Basis hiervoor is nog altijd hard werken, doen waar je goed in bent, vertrouwen hebben in jezelf én in elkaar.

Deze basis kan mooi als dienen voor de thuiswedstrijd tegen Voorwaarts uit Westerhaar-Vriezenveensewijk. Het team, getraind door Arjan Visscher, kent een fantastische competitiestart met drie overwinningen, 0-3 uit DKB, 2-1 thuis Hardenberg ’85, 2-1 thuis Dedemsvaart DVC. Tegen twee van de die drie tegenstanders heeft Bruchterveld al gespeeld, resulterende in twee nederlagen, en Dedemsvaart DVC geldt als één van de favorieten voor de titel. Dus wachten de Tricolores een goede tegenstander met het zelfvertrouwen van een koploper. Voorwaarts heeft een mooie mix tussen ervaring en jonge talenten. Vorig seizoen konden we zien dat het team goed voetbal kan spelen. Thuis speelden we 2-2 gelijk en uit werd met 2-1 verloren. In beide wedstrijden ging de wedstrijd gelijk op, echter in de thuiswedstrijd gaf Bruchterveld in de laatste minuten een 2-0 voorsprong weg.

In de stand staat Bruchterveld 11e met maar 3 punten achterstand op nummer 4. En hoewel de top 3, Mariënberg, Voorwaarts en Bergentheim een gaatje hebben geslagen kunnen na de wedstrijden van zaterdag in deze Buurtbuscompetitie® (waar alles mogelijk is) de 12 ploegen nog dichter bij elkaar zijn gekropen. Maar kijken na de concurrentie heeft pas zin als Bruchterveld er zaterdag in slaagt om de drie punten thuis te houden.

De wedstrijd staat onder leiding van de heer Vogelaar. Met de zon en een graadje of 14 prima weer om er een mooie wedstrijd van te maken. En onze jongens aan te moedigen naar de eerste overwinning, want:

“DOAR MUT ’t OP AN “