*Flitsende 35+ avond in Bruchterveld*

Met een grote selectie van maar liefst 14 spelers hesen de Bruchtervelders zich in het tenue van het 2e. Alhoewel hesen…. Een M-etje of L-etje voor een afgetrainde 2e speler heeft toch een andere pasvorm voor een, in licht verval geraakte, 35 plusser.

Maar dat weerhield Henk, Henri, Jan, Bennie, Roelof, Henny, Martin, Jarno, Hans, Wouter, Tim, Gerwin, Alwin en Ronald niet om zich in het tricot te wurmen.

Na een niet al te lange warming-up, want we moeten niet voor de wedstrijd al moe worden, blies fluitist van de avond Hans op de Haar voor het startsein.

Het taaie DBK stond op het programma. We hadden een flitsende start. Het one-touch football van coach en Abraham Marcel op de Haar eindigde bij Ronald die de 1-0 noteerde.
Hierna kwam er wat meer evenwicht en scoorden de geelhemden de gelijkmaker, 1-1.
Na een enorme wisselbeurt, het hele team werd vervangen, bracht het nieuwe team Henri is stelling, die koeltjes de 2-1 binnenschoot. DKB drong aan, maar we hielden het overwicht. Een Krimse kopbal ving Wouter geroutineerd. Maar toch viel in de dying seconds wederom de gelijkmaker. De 2-2 voelde aan als een nederlaag.

We waren gebrand op een revanche tegen HHC. We speelden met veel druk vooruit. Jarno legde de bal terug op Ronald die het leer in de hoek plaatste, 1-0. Ondertussen begon het flink te regenen. We bleven doordrukken en Martin maakte de 2-0. Naast de regen begon het ook te onweren. Hans greep in door de wedstrijden tijdelijk te staken. Na een tijdje gingen we verder in de regen. Maar het onweer hield aan en definitief staken was een wijs besluit. Jammer dat we niet langer konden spelen, maar veiligheid voor alles. Een bijkomend voordeel was dat we zodoende mooi vroeg in de kantine zaten.

Barmannen Bert Smit en Henri Snippe hadden de handen vol aan de vele teams die na bleven zitten. Abraham Marcel werd door de hele kantine nog even toegezongen en ook voor jarige Jet Judith Altena werden de kelen geschraapt.
Na een paar rondjes bruin fruit en een paar groene knuppels werd het licht uitgedaan.

Op naar de volgende ronde. Over 3 weken staat de laatste avond gepland bij DKB, die hun 80-jarige bestaan vieren.
Op naar een gezellige afsluiting!

RM