Afgelopen zaterdag was er weer de Gemeentecup van de gemeente Hardenberg.  Deze keer op sportpark Moscou in Bergentheim.

Niet alle clubs deden mee. De nieuweDedemsvaartse fusieclub DVC en Balkbrug hadden zich al afgemeld en op het laatste moment liet ook SC Lutten verstek gaan.

In drie poules werden de wedstrijden afgewerkt.
vv Bruchterveld mocht aantreden tegen EMMS, SVV’56 en gastheer Banthum.

Volgens verslaggever Enk Lub bers boekte Bruchterveld een verdiende 2-0 overwinning op EMMS. Er werd leuk voetbal gespeeld. Doelpuntenmakers Niels Lubbers (pen) en Luuk Benjamins.

Tegen SVV’56 ging het aanmerkelijk moeilijker. Ondanks dat de ploeg van Job Lamberink veel beter was, kwam het toch met 0-1 achter en kon het pas vlak voor tijd de meer dan verdiende gelijkmaker noteren. Deze kwam van de voet van Maikel Ros.

In de laatste wedstrijd tegen Bergentheim ging het om de poulewinst.
Volgens onze verslaggever ging het aardig gelijk op, maar won vv Bergentheim enigszins gelukkig door een van richting veranderde vrije trap, waardoor Koen Godeke kansloos was (0-1).

Door dit resultaat was vv Bruchterveld uitgeschakeld en kon het onder de douche en aan het bier.

In de kruisfinales konden Bergentheim en Hardenberg de finale niet bereiken. De onderlinge wedstrijd eindigde onbeslist. Na penalties werd Bergentheim derde.
Gramsbergen en HHC 2 speelden de finale. Hierin bleek Gramsbergen duidelijk de sterkste (3-0).

“De Apen” mogen de wisselbeker dus een jaar in de prijzenkast op ’t Hoge Holt zetten.

Vv Bruchterveld speelt vanavond (dinsdag 31 aug) een oefenwedstrijd tegen UD Weerselo, aanvang 20:15 uur.

En a.s. zaterdag begint de bekercompetitie met een thuiswedstrijd tegen Juventa’12, aanvang 14:30 uur.

HR