Dat een wedstrijd drie helften kent, weet iedereen.  Bruchterveld weet nu ook dat één goede helft niet voldoende is.  Na de wedstrijd tegen Hoogeveen brak nu ook in Nieuwlande het scorend onvermogen op.

Uit bij SCN was Bruchterveld de eerste helft veruit de betere ploeg. Het bouwde goed op en creëerde kansen.  De ploeg was feller en voetballend beter dan de nummer twee van deze competitie.
Met name Bas Waterink had twee opgelegde kansen.  SCN counterde wel gevaarlijk, maar met de rust was een voorsprong voor de Tricolores meer dan verdiend geweest.

Wat zat er in de thee? Dat vroegen velen zich af direct na de rust. In ieder geval in beide kleedkamers niet dezelfde kruiden. De SCN-ers vlogen er vanaf de eerste minuut bovenop en de Bruchtervelders leken verlamd.  Binnen een kwartier had SCN drie grote kansen.
Berjan Altena had de pech dat de jonge arbiter Moed, die overigens prima floot, een ongelukkige handsbal met een vrije trap bestrafte. De hard ingeschoten bal ging via Rob Lubbers in eigen doel.
Hierna waren de gasten even geheel van de kook. Een bal op de paal en een middenvelder die zomaar langs drie verdedigers door kan lopen naar Wouter Huisjes. Het had toen zo maar even 3-0 kunnen staan.  De duels die voor rust werden gewonnen, werden nu verloren en vooral fysiek lieten de Tricolores zich behoorlijk aftroeven.

Het duurde een kwartier voordat de gasten weer voor het SCN doel kwamen. Bas Waterink draaide binnen de zestien goed weg en via een been van een verdediger verdween de bal in het doel, 1-1.

Rik Lenters kwam voor Roland Strijker.

Tekenend voor de daadkracht van SCN en het slappe verdedigen aan Bruchterveld kant was dat de 2-1 amper een minuut later al viel.  Na een afgeslagen aanval gooide SCN de bal wederom  blind naar voren.  Spits Marissen ging er vol voor en mocht ongehinderd de bal over de uitgekomen Huisjes lobben.

Jarno Otter kreeg vervolgens nog een goede kans op de 2-2, maar strandde op de keeper, waar afleggen wellicht een betere optie was geweest.  Martijn Huisjes kwam in het veld voor Op de Haar.

SCN bleef de gevaarlijker ploeg, met direct spel, lange halen en spitsen die er vol voor gaan.
Vijf minuten voor tijd werd de wedstrijd beslist. Opnieuw een lange haal naar de linksbuiten, een stevige duw, man uit balans en de bal komt voor het doel. Huisjes grabbelt en de rebound is voor Hoogeveen, 3-1.

Gijs Odink mocht Berjan Altena nog vervangen, maar in de uitslag kwam geen verandering meer.

Conclusies:
Een goede eerste helft, maar wil je winnen, dan hoort scoren er ook bij.
Een zwakke tweede helft waar het team collectief echt door de ondergrens zakte en de tegenstander de overwinning terecht afdwong door een fysiek en mentaal sterk optreden.
Een derde helft  die onbeslist eindigde.

De winterstop is nu ingegaan. Op 11 februari wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen koploper FDS.
Op 27 december is er het Protos Weering zaalvoetbaltoernooi (sporthal in Veenoord).
In januari speelt Bruchterveld een aantal oefenwedstrijden, zie de website.

Opstelling vv Bruchterveld:
Huisjes;  Ros, Otten, R.Lubbers, B.Altena (87’ Odink);  Reinders, Strijker (66’Lenters), Otter;  N.Lubbers, Op de Haar (72’M.Huisjes), Waterink,