De thuiswedstrijd tegen Dedemsvaart DVC leverde een ruime 1-5 nederlaag op. En daarmee besluit Bruchterveld het eerste blok voor de “herfstbreak” als laatste.

Al in de 1e minuut werd Dedemsvaart gevaarlijk met een vrije trap. En in de 4e minuut werd het al 0-1. Een van richting veranderd schot verdween kansloos voor Senne in het doel. Niet een begin waar veel hoop uit sprak, helemaal niet gezien dat DVC in de tien minuten daarop wel heel makkelijk onder het druk zetten van Bruchterveld uit  kon komen. En dat leverde steeds gevaarlijke momenten op voor het doel van Bruchterveld.

In de 14e minuut het eerst moment dat wellicht de wedstrijd had kunnen doen kantelen. Een uitstekende actie van Milan Eggengoor besloot hij met een vlammend schot, wat helaas op de lat eindigde. Vier minuten later het volgende moment waarop een handsbal van één van de Dedemsvaart in de zestien door de scheidsrechter niet werd bestraft met een penalty. En dan weet je in de situatie waar je als team staat, in de onderste regionen van de competitie, vechtend tegen jezelf én de tegenstander, dat de goal aan de andere kant valt. Een schot werd door Senne niet helemaal goed verwerkt en in de rebound werd het 0-2. En ondanks enkele mogelijkheden die Bruchterveld kreeg was Dedemsvaart twee keer dicht bij een nog ruimere voorsprong. Gelukkig werd wat dat betreft de rust gehaald met een 0-2 achterstand.

Direct na rust het volgende moment dat de wedstrijd had kunnen doen kantelen. Nick op ’t Ende had tot twee keer toe de aansluitingstreffer op zijn schoen maar kreeg de bal niet achter de grabbelende keeper. En wat gebeurt er dan, precies, de tegenaanval van Dedemsvaart resulteert in de 0-3. En daarmee is de wedstrijd dan eigenlijk ook gespeeld. Met een aantal wissels probeert trainer Eshuis nog de wedstrijd doen kantelen, maar met de manier waarop Dedemsvaart effectief met de geboden ruimte omgaat, is dat een kansloze missie. Het wordt 0-4, waarna Luc Roeleveld met een mooi schot de 1-4 maakt. Dedemsvaart scoort niet veel later de 1-5, waarop Luuk Benjamins nog een bal op de paal schiet in de laatste minuut namens Bruchterveld.

Conclusie na het eerste blok voor de “herfstbreak” is dat Bruchterveld nog niet kan brengen van wat er door velen van dit team werd verwacht. Natuurlijk kan worden gewezen naar een aantal langdurige blessures van potentiële basisspelers. Echter, dan nog blijft er genoeg kwaliteit over om hoger te staan dan de huidige laatste plaats. De komende weken op de training de kopjes weer omhoog krijgen, trainen op het verbeteren van de uitvoering van de tactiek en de energie en het plezier behouden. En dan over twee weken uit bij Mariënberg laten zien dat er te veel kwaliteit is om onderaan te staan.

HS

Na afloop had Henry Snippe een interview met trainer Eshuis, klik op deze link https://youtu.be/lRvX8R47BlQ