Op een grijze en regenachtige zaterdag reisden we af naar Coevorden voor een uitwedstrijd tegen een relatief onbekende tegenstander. Vorig jaar troffen we ze eens tijdens een oefenwedstrijd, maar veel meer wisten we niet van hen. De regen had het veld op sommige plekken in een glibberige modderpoel veranderd, wat al tijdens de warming-up voor de nodige uitdagingen zorgde. De tenues waren binnen de kortste keren bedekt met een dikke laag modder. De wasmoeder wachtte een flinke klus; een paar bussen Vanish vlekverwijderaar zouden geen overbodige luxe zijn.

Na een scherpe warming-up begonnen we vol energie aan de wedstrijd. In de eerste vijftien minuten speelden we sterk en lieten we het spel vooral op de helft van Coevorden afspelen. De bal ging soepel rond, er werden mooie combinaties gemaakt, en we lieten zien hoe goed we als team kunnen samenspelen. Al snel veroverde Luisman de bal op het middenveld en speelde de bal naar Ellemijn. Met een fraaie assist zette Ellemijn Inge vrij, die vanaf de linkerkant, met uiteraard haar linkerbeen, de bal hard in het doel schoot: 0-1.

Na deze sterke start verslapte ons spel, waardoor we Coevorden de kans gaven om beter in de wedstrijd te komen. Ze hadden meer balbezit en drongen steeds vaker door op onze helft. Toch werden ze zelden écht gevaarlijk, dankzij onze solide verdediging. Zo gingen we met een 0-1 voorsprong de rust in.

Met veel vertrouwen begonnen we aan de tweede helft, vastbesloten om de drie punten mee naar huis te nemen. We creëerden veel kansen, maar het geluk zat niet altijd mee. Het glibberige veld maakte het lastig om de bal onder controle te houden, en regelmatig gingen spelers onderuit, wat voor de nodige spannende momenten zorgde (en af en toe ook voor onverwachte spagaten).

Coevorden wist ook in de tweede helft soms door te breken, waardoor de spanning zo nu en dan opliep. Maar onze nieuwe aanwinst Daleen, die op de backpositie stond, hield het hoofd koel. Ze bleef rustig en liet niemand langs haar komen. Een verdiende ‘Woman of the Match’!

In de laatste minuten kregen we de kans om onze voorsprong nog wat uit te bouwen. Inge kwam met een sterke actie richting het doel, en bij het omspelen van de keeper leek ze even uit balans te raken. Toch slaagde ze erin de bal strak voor te geven. Mariël stond precies op de juiste plek en tikte de bal binnen, waardoor de 0-2 een feit was.

Met een zwaar bevochten, maar verdiende 0-2 overwinning stapten we van het veld. Met drie wedstrijden en 7 punten beginnen we sterk aan deze competitie. Aankomende zaterdag hebben we een vrij weekend, maar zaterdag 2 november spelen we onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Komt dat zien!

Auteur: Mette