‘t Twidde moest op deze herfstachtige dag aantreden tegen de Boys uit Vroomshoop. Na vorige week eindelijk die felbegeerde drie punten te hebben gepakt. Na een mooie overwinning tegen de koploper HHC. Was het ‘t Twidde van plan deze welbekende lijn door te trekken.

Om 13:30 stonden alle spelers weer keurig verzameld op het complex van de Noppenweide waarna iedereen vertrok naar kleedkamer 5 om zich om te kleden. Om vervolgens te mogen warmlopen op de graszoden van het eerste veld deze was klaarblijkelijk overgoten met witzand. Kort voor de wedstrijd werden de welbekende details doorgenomen door onze interim trainers om hierna het strijdtoneel te mogen betreden.

De wedstrijd startte netjes om 14:30 onder leiding van arbiter Servet Tuluk. Beide teams begonnen strijdlustig aan deze wedstrijd. Zowel de boys als Bruchterveld Hanteerden beide vaak de lange bal. Deze viel na 10 minuten toch goed bij de Gasten waardoor de stand al vroeg in de wedstijd op 0-1 kwam.

Bruchterveld kwam tot weinig aanvallend voetbal in de eerste helft, vaak te veel lengte in het spel. Echte grote kansen bleven helaas uit. Hoewel de vechtlust volop aanwezig was hadden de Vroomshoopse boys het betere spel dit betaalde zich dan ook uit in een tweede doelpunt. Na dertig minuten werd er een aanval opgezet via de linkerflank een strakke voorzet kwam in de vijf meter terecht. Hun spits wist zich voor onze verdediger te wurmen en zo de 0-2 binnen te schieten.

Het was duidelijk voor de thuisspelers: er moest na de thee wel iets gebeuren. Een tactische omzetting in het systeem Rik en Jordy moesten plaats maken voor Bas en Max. En door een extra spits naar voren te schuiven, om hierdoor toch wat te kunnen forceren.

Helaas kreeg dit geen kans want tien minuten na de rust was het wederom raak voor de bezoekers een copy van de tweede goal. En dat was voor Bruchterveld niet meer te overbruggen. Bruchterveld creëerde de tweede helft nog wel een aantal goeie aanvallen en schot kansen maar helaas zonder resultaat. Bruchterveld verloor, dan wel niet kansloos, maar wél duidelijk met 0-3

Komende zaterdag een nieuwe kans op drie punten als er om 14:45 wordt afgetrapt op sportpark ‘het Midden’ tegen de nummer zeven DETO. Tot dan!

Scribent: Roy Timmerman