Het ‘t Twidde treed vandaag aan tegen onze buren Bergentheim 2, op voorhand een lastige tegenstander. Een derby die vandaag extra beladen is want ’t Twidde kan vandaag de periode pakken na een uitstekende seizoenstart. We hebben onszelf in deze knappe uitgangspositie gespeeld en willen ons vandaag belonen met de 3 punter, die nodig is voor het behalen van de periode.

We gingen met een selectie van 14 spelers richting Banthum waar om 12 uur afgetrapt zal worden. De wedstrijd zou op voorhand gespeeld worden op het hoofdveld maar omdat er geen supporters mochten kijken werd de wedstrijd verplaatst naar het kunstgrasveld. Hier konden een handje vol supporters de wedstrijd volgen.

Er werd gefloten voor de aftrap en vanaf minuut 1 was het duidelijk, deze wedstrijd moet gewonnen worden. Zo werd er het eerste kwartier ook gevoetbald, de duels werden gewonnen en het balbezit was voor de uitploeg. Het zorgde voor een paar kleine kansjes voor de goal maar echt gevaarlijk werd het nog niet. Na ongeveer 10 minuten spelen werd er een overtreding gemaakt op 20 meter van de goal. Lesley, die net als 4 andere jongens (Nick Ros, Tom, Jesse en Richard) van het 1e met ’t Twidde meegingen, mocht aanleggen. Hij schoot hard en laag in de verre hoek, de keeper zat er nog aan maar dit was niet voldoende, Doelpunt! Een vroege 0-1 stand is altijd lekker om de derby mee te beginnen. Hierna werd het steeds minder en kwam ’t Twidde meer onder druk te staan, de 2e bal werd bijna niet gewonnen waardoor de bal snel weer in het bezit van de tegenstander was. Er werd weinig gevoetbald en de bal ging te vaak lang, we kwamen niet in ons spel. Na een half uur werkte ’t Twidde zichzelf in de problemen, een lastige pass terug op Kevin werd door Banthum afgestraft waardoor er 1-1 op het scorebord kwam te staan. In de rust werd de conclusie al snel getrokken, er zal beter gevoetbald moeten worden om vandaag de periode te pakken.

De tweede helft begon waar het voor rust eindigde, een paar kleine kansjes over en weer maar nog geen overwicht voor een van de twee teams. Banthum kreeg een paar keer op gevaarlijke plekken een vrije trap. Hieruit werden ze steeds dreigender, 25 minuten voor het einde lag de bal op zo’n 20 meter van de goal. De bal werd breed gelegd en werd goed binnen geschoten in de linkeronderhoek, 2-1. Nu word het wel een hele uitdaging om deze wedstrijd nog om te keren. ’t Twidde kreeg nog een paar mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen maar deze werden niet benut. Zo eindigde de wedstrijd in een 2-1 nederlaag op sportpark Moscou. Het was vandaag niet goed genoeg om de periode binnen te slepen.

Nu staat het ’t Twidde op de 2e plek met 19 punten uit 8 wedstrijden, genoeg om nog voor te spelen dit seizoen!

Auteur: Jorn Spijkers