Vandaag treedt ’t Twidde aan tegen Gramsbergen 3, die vorige week hun eerste punten hadden binnen gehengeld. Hierdoor staan ze voorlaatste en wij nog steeds ongeslagen bovenaan. Dit kan dus een gevalletje onderschatting worden. Hiervoor werden we ook al gewaarschuwd door Bas, die er helaas niet bij kon zijn.

Na een gewonnen tos door reserveaanvoerder Gijs konden we beginnen met de wedstrijd. Dit begon gelijk opgaand, waar wij op het middenveld vooral niet goed stonden en de Gramsbergen 3 (of toch 2?) spelers af en toe veel vrijheid hadden. De eerste balletjes werden naast gekeken door beide keepers. Nadat weer een middenvelder van Gramsbergen een aanvaller wegstook en deze het probeerde met een lage voorzet, ging ineens de bal op de stip. Bram zou iemand hebben neergehaald in de zestien nadat een aanvaller de lage voorzet probeerde binnen te schieten. Dit leek een gevalletje van “stervende zwaan”, maar de scheidsrechter was gedecideerd. Gelukkig hebben wij Kevin op de lijn, die vorige week al flink had geoefend bij Bruchterveld 1. Hij pakt deze slecht ingeschoten penalty en we konden opgelucht ademhalen. Hierna was Milan nog dichtbij na een goede voorzet van ? Richard?, maar ook deze ging er niet in. Toch kwamen we 1-0 voor, vlak voor de rust. Bram probeerde de spitsen te bereiken, maar deze werd onderschept. Hij kreeg de bal weer terug en legde buitenkantje links aan vanaf een metertje of 25/30. Deze ging mooi over de keeper en er kon gejuicht worden.

In de rust gaven we aan dat het middenveld te breed stond en dat we meer controle over de wedstrijd moesten pakken. Aannames, passes, inzet, alles moest een tandje beter. Dit moest gebeuren nadat de altijd hardwerkende Martijn eruit ging en Rob erin kwam als aanspeelpunt. In de tweede helft stonden we nu beter en hadden we voor het gevoel ook meer controle. Toch viel de 1-1. Een afstandsschot van net buiten de zestien glipte door Kevin zijn handen (een poedel volgens Kevin). Kan gebeuren en we moesten weer opzoek naar de goal. Berjan kwam erin voor Jesse, voor een aanvallende impuls. Een centrale verdediger van Gramsbergen liep graag met de bal en het liep vaak goed voor hem af. Maar deze keer niet. Rob zet goed druk en Milan kan onderscheppen. Via een één tweetje met Rob kan hij alleen op de keeper af en faalt niet. 2-1 en nog 20 minuten te spelen. Hierna kwamen we niet goed onder de druk uit en kozen we voor de gevaarlijke lange ballen van Kevin, die niet altijd goed werden ingeschat door de spitsen. Om het achterin wat dichter te metselen kwamen Rik en Robbert voor Jorn en Gijs, die de aanvoerdersband weer kon inleveren… Een aantal schoten (en rebounds) werden gepakt door een goede keepende Kevin en we hielden stand met een gesloten verdediging. Ook kon Milan nog de 3-1 maken, maar dit keer overwon de keeper. Later ging Gramsbergen alles op alles zetten en werd elke bal de zestien van ’t Twidde ingepompt en ook elke keer weer terug naar de helft van Gramsbergen geschoten. Toen het laatste fluitsignaal klonk was er vreugde, aangezien we nog steeds ongeslagen zijn en weer een stapje dichterbij de periodetitel zijn.

Het was geen beste wedstrijd van onze kant, maar deze moeten ook gewonnen worden. DOS ‘37 en Lutten 2 wonnen hun wedstrijden ook, waardoor we het volgende week uit bij Bergentheim 2 het zelf in de hand hebben. Dit mogen we niet meer uit handen geven, volgende week volle bak en binnenharken die periodetitel! Come on ’t Twidde!!

27-11-2021 om 12:00 op sportpark Moscou: Bergentheim 2 – ’t Twidde

Wees der bij!