Vorige week speelde Bruchterveld uit bij Hardenberg’85 één matige helft, maar een betere tweede en dat was genoeg voor de winst. Gewaarschuwd waren de Tricolores toch meer dan voldoende voor het felle en fysieke Voorwaarts. Toch bleek dat niet voldoende en wonnen de gasten  volledig verdiend.

Bruchterveld begon nogal gehandicapt aan de wedstrijd. Rienk van der Veen en Rutger Dijk hadden vorige week een blessure opgelopen en ook Nick Ros is nog niet weer fit. Dat betekende weer kansen voor Niels Lubbers en Niek Dijk. Maikel Ros verhuisde hierdoor een linie naar achter.
Arbiter van Beek uit Ermelo en de kijkers thuis via de livestream  (en Roelof door het hek) zagen Voorwaarts meteen het initiatief nemen. Meteen al een rommelige situatie voor het doel van Kevin Op de Haar, vrouwen en kinderen eerst. Meteen erop de eerste kans, een kopbal net naast.
De Tricolores speelden slapjes en lieten zich op alle fronten afbluffen. Passes waren slordig en er was wederom erg veel balverlies.
De eerste “kans” voor de gastheren was na een corner toen een verdediger z’n eigen keeper passeerde, maar er stond nog een mannetje op de lijn.
Bruchterveld kwam nu iets beter in de wedstrijd.  Luc Roeleveld pegelde van afstand, maar z’n harde schot werd van richting veranderd, net buiten de palen.
Hierna stapelden de slordigheden aan Bruchterveld kant zich weer op. Nick Wessels kwam nog een keer geheel vrij voor Kevin, maar produceerde slechts een slap balletje. Het was wachten op de 0-1 die dan ook kwam, net nadat aan de andere kant Benjamins op de hakken werd gelopen, maar dit niet werd bestraft; ja toch bestraft met geel, maar niet de overtreding, maar de reactie van Luuk hierop richting arbiter. De man in ’t zwart zat wel fout, maar tja zo’n reactie…..
In de 33e minuut werd van achteruit een Voorwaarts-speler diep gestuurd door Lars Bove, er was geen rugdekking en de scherpe voorzet kon door Nick Wessels eenvoudig worden binnen geschoten.
Een paar minuten later werd een scherpe voorzet maar net gemist vlak voor het doel en een minuutje laten was het Kevin Klos die de paal raakte.
De rust kwam met een meer dan verdiende 0-1 voorsprong voor de oranjehemden.

Luuk Benjamins mocht gaan douchen en werd vervangen door Tom Odink. De tweede helft begon niet veel beter dan de eerste. Thijs Nijman verloor de bal op ’t middenveld en meteen was de weg vrij voor Kevin Klos die door de andere Kevin binnen de zestien werd getorpedeerd, penalty en geel voor Kevin. Lars Bove benutte de strafschop, 0-2.
Na 57 minuten kwam Marco van Laar voor Niek Dijk, hierdoor schoof Maikel Ros weer een linie naar voren. Dit kwam het spel van de Tricolores wel ten goede, al kregen de gasten eerst nog een beste kans na opnieuw slordig balverlies, maar Kevin was er op tijd bij.
Een vrije trap van Lesley op de Haar van twintig meer was wel hard, maar ook 20 cm te hoog. Toch kwam de Anschlusstreffer er nog. Een goede voorzet van Jesse Godeke werd hard binnen gekopt door Niels Lubbers. Bruchterveld speelde nog steeds niet best, maar de meesten spelers knokten er nu in ieder geval wel voor.
Koen Dijk kwam voor Julian Smit, dus een extra spits erbij. Met nog zo’n tien minuten op de klok won hij z’n kopduel, de bal belandde voor de voeten van de verraste Maikel Ros, die de bal net naast veegde. Meteen erop leek Voorwaarts de genadeklap uit te delen, maar de speler die Kevin op de Haar al omspeeld had, schoot knullig naast het lege doel.
In de laatste 5 minuten en blessuretijd gooide Bruchterveld alles naar voren, maar echt gevaarlijk kon het niet worden. Op de Haar nog een poging in de korte hoek, waar de lange hoek logischer leek.
Misschien had een puntendeling ook teveel onrecht gedaan aan de verhoudingen in het veld. Vooral in de eerste helft was Voorwaarts heer en meester en op basis hiervan verdiende men de overwinning ook.
Na de ontlading vorige week, staan de Tricolores nu weer met beide voeten op de grond. Voorwaarts speelde zeker niet groots en miste ook een paar basisspelers,  speelde maar wel vol overtuiging en meer met het hoofd dan de thuisploeg.

Het belooft een mooie competitie te worden waar veel teams van elkaar kunnen winnen, als we de uitslagen zo zien.
Volgende week in Hengelo tegen Wilhelminaschool zal Bruchterveld beter voor de dag moeten komen om te blijven aanhaken.

Opstelling:
K. op de Haar;
N. van der Veen, M.Ros, T.Nijman;
J.Smit  (71′ K.Dijk), L.Roeleveld, N.Dijk (57′ M. van Laar), N.Lubbers, J.Godeke;
L.Benjamins (46′ Tom Odink), L. op de Haar.

HR

Foto’s van Jan van der Veen