Afgelopen week werden een aantal clubgenoten uitgezwaaid, te weten de spelers Koen Godeke, Koen Otten, Maxim Muusse en trainer Stephan Bloemendal.

Keeper Koen Godeke was een lange tijd onze uiterst betrouwbare sluitpost, op heel belangrijke momenten heeft hij Bruchterveld in de wedstrijd gehouden en gered. In eerdere verslagen werden al zijn katachtige, ja soms tijgerachtig… reflexen benoemd. Als de tegenstander dacht binnen de vijf meter die bal nog wel even in het hoekje te prikken kwamen die handschoentjes van Koen nog even in beeld.
Vaak hoorde ik langs de lijn; “Wat hep jullie toch een allemachies goeie keepert”, daar waren we trots op.  Koen was trouwens niet van het keepen ver voor de goal, hij wist immers dat het vanaf de 16 meter een kolere eind teruglopen was naar die doellijn…. Koen was ook altijd luisterend oor voor de medespelers, dit werd ook door de jonge teamgenoten zeer gewaardeerd, 100 % clubman en ook nog een goede en fijne vent die Koen..!

Dan die andere Koen, Otten genaamd. Na gestopt te zijn begon het toch weer te kriebelen, zodoende plakte Koen er nog een jaartje aan vast. Stropdassen Koen noemden we hem wel eens langs de zijlijn, man man man….wat had die vent een mooie trap met zowel links als rechts, de bal iets van de wreef af laten vallen en dan cross over het veld in het voetje leggen bij een medespeler, door niemand geëvenaard bij ons mooie cluppie. Koen was een altijd een mooie speler die het voetballend wou oplossen niet dat gehak en gezaag maar op een mooie manier, genieten was dat voor ons langs de zijlijn, dank daarvoor. Je kan terugkijken op een mooie voetbal loopbaan. Nog beetje zaalvoetballen en tennissen heb ik begrepen, maar Hardenberg – Bruchterveld blijft maar even rijden Koen…..dus altijd welkom.

Dan Maxim Muuse, eerst dachten men hier in Bruchterveld “wie is dattan”, oh die komt met Thijs Nijman mee, kan wel aardig ballen. En dat hebben we geweten, je was een aantal seizoenen zowel in het middenveld als voorin een drijvende kracht binnen ons team. Met je tomeloze inzet, heel veel technische hoogstandjes heb je de Bruchtervelder meer dan overtuigd Maxim. Veel goals gemaakt, en vaak belangrijk geweest dat zullen we hier niet vergeten. Ik denk ook dat je het hier erg naar je zin had, bij je afscheid gaf je aan dat je Bruchterveld het mooiste clubje vindt binnen de gemeente Hardenberg, dat is een mooi compliment, dank..!
Je gaat met je partner naar Italië om daar binnen de luchtmacht als piloot opgeleid te worden. Succes  daarmee Maxim…, zeker in deze moeilijke tijden wordt óók dat zeer  gewaardeerd..! Laat nog maar eens van je horen.

Als laatste in het rijtje afscheid nemers trainert Stephan, twee seizoen heb je voor onze manschappen gestaan, je had het als beginnende trainer niet altijd makkelijk. Het eerste seizoen moesten we treetje lager optreden door die versterkte degradatie. We kwamen we terecht in die buurtbus competitie, wat uiteindelijk een geschenk is gebleken. Met jouw onverdroten fanatisme hebben we dit seizoen een punten record ( ?!) bereikt van 44 punten met een verdienstelijke 4e plek op de ranglijst. Je zag als trainer ook altijd het grotere geheel bij een kleine club als Bruchterveld dat was goed, dank daarvoor ook namens andere teams / trainers / leiders..!
Volgend seizoen ga je naar Hellendoorn, een mooie uitdaging die je gegund is, we hopen dat je de ervaringen in Bruchterveld goed kunt gebruiken in je verdere loopbaan, veel succes gewenst. We hebben afgesproken dat je met Hellendoorn nog een keer komt oefenen tegen de Tricolores, nogmaals dank en tot weerziens..!!

BS