Zaterdag 18 mei speelden de Tricolores de uitwedstrijd tegen AVC Heracles aan de Verlengde Sportlaan in Almelo, het sportpark met de mooiste tribune van deze regio.
Arbiter van dienst was de heer Lubbers.
Na 90 enerverende minuten konden de Tricolore-handen in de lucht en moeten de Heraclieden nog vrezen voor degradatie.

Situatie vooraf:  Heracles is nog volop in de strijd tegen degradatie of de nacompetitie. Bruchterveld is veilig na de overwinning vorige week in Kloosterhaar.
De Bruchtervelders hadden vandaag van de 1e selectie slechts twaalf man beschikbaar. Later kwamen daar nog twee spelers van ‘t Twidde bij.
Onder een stralend zonnetje begonnen de gastheren veel beter en feller aan de wedstrijd dan de gasten. Ze lieten zien nog ergens voor te strijden.
Al na 2 minuten kwam Heracles op een 1-0 voorsprong. Uit een corner schoot Ramon Otte hard in, de bal werd gekeerd door doelman Meerholz, maar in tweede instantie was hij kansloos.
Na een kwartiertje kwamen de gasten beter in het spel en dat resulteerde in de 1-1. Muusse bereikte Benjamins en deze schoof de bal beheerst in de verre hoek.
De volgende kans was nog voor Heracles met een harde kopbal net over, maar daarna waren en louter kansen voor de Tricolores. Kopballen van Smit en van de Berg troffen echter niet het doel.
De mooiste aanval was er een paar minuten voor de rust toen Tom Odink op links oprukte en via een aantal schijven kwam de bal bij Smit die net naast mikte. Prachtige aanval, maar weer geen doelpunt.

Na de rust was Bruchterveld aanvankelijk aanvallend minder op dreef. Eerste gevaar was een kopbal van Van de Berg op de lat. Verdedigend was er wat nonchalance. De attente Meerholz moest tot drie keer toe een fout van de man voor hem corrigeren.
Met nog zo’n twintig minuten op de klok kwamen Matthijs Jonkeren en Robbert Reinders in het veld. Twee aanvallers eruit en wat schuiven met mensen.
Nadat Maxim eerst nog op de keeper stuitte was het even later Niek Op ’t Ende die met een mooie harde schuiver van zo’n twintig meter de doelman kansloos liet.
Ook Tim Richterink mocht nog even invallen nadat Julian een tikkie had gehad. Het slotakkoord was weer voor Roeleveld (assist) en Op ’t Ende (afmaker). Zijn pegel van opnieuw zo’n twintig meter ging nu linksboven in de hoek.
Met deze 1-3 was ook de eindstand bereikt.
Een verdiende overwinning, al maakten de Tricolores het zichzelf een paar keer onnodig lastig.
Volgende week komt Daarle naar de Noppenweide voor de seizoen afsluiting, een wedstrijd om des keizers baard, maar deze zal staan in het teken van afscheid van een aantal spelers en trainer Bloemendal, met aansluitend een knallend feest.

HR

Na afloop weer het interview met Stephan. Klik op deze link https://youtu.be/xj8xRA0EdT8