De thuiswedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Sportclub Daarle was er eentje om des keizers baard. Er was nog een heel klein kansje voor de Tricolores om de nacompetitie te halen, maar dan moest DES winnen en sv Rijssen verliezen. Dat laatste gebeurde niet.

Dat er niet veel druk op de ketel stond voor de thuisploeg bleek het eerste kwartier waarin Daarle liefst drie grote kansen werd geboden, waarvan er gelukkig maar eentje werd benut (Tygo Willems).
Daarna werd er orde op zaken gesteld en gingen we rusten met een 4-1 voorsprong (Luuk Benjamins 3x en Julian Smit).
De tweede helft stond in het teken van wisselen en afscheid nemen. Liefst drie spelers en de coach waren vandaag voor het laatst in actie voor vv Bruchterveld.
Koen Otten (voor de tweede keer), Maxim Muusse (verhuizen naar Italië voor z’n carrière als piloot) en doelman Koen Godeke werden in de 50e, 55e en 60e minuut onder luid applaus vervangen.
Tussendoor werd er ook nog steeds gevoetbald en gescoord en wel door Luuk, Milan, Julian, Thijs Nijman en opnieuw Tygo Willems, zodat de wedstrijd in een 2x 4-1, dus 8-2 eindigde.

Na 26 wedstrijden kunnen we de balans opmaken.
Bruchterveld kwam tot een mooi aantal van 44 punten. Het doelsaldo was wat magertjes met 49 voor en 41 tegen. Afgezien van vandaag was het tot kansen komen vaak niet het probleem, maar het afmaken wel. En verdedigend bood het gehanteerde systeem de tegenstanders te vaak een vrije doorgang. Maar van tevoren hadden we wellicht getekend voor een 4e plaats op de ranglijst.
Dus geen reden om er te lang bij stil te staan, maar wel voor een feestje en dat gebeurde dan ook.

Trainer Stephan Bloemendal gaat het volgend seizoen proberen bij (nu nog) derdeklasser vv Hellendoorn. Bij vv Bruchterveld wordt hij opgevolgd door Arjan Eshuis, die juist de tegengestelde move maakt. Hij is momenteel namelijk werkzaam bij vv Hellendoorn.

Daar waar er spelers vertrekken, komen er vaak ook weer nieuwe bij. Een aantal nieuwe namen bij de selectie zijn al bekend. Senne Lambers (keeper; komt van HHC en is de broer van onze Jonne), Milan Veneman (ex HHC en traint al een half jaar bij ons mee) en Luuk van Dulmen (keeper; komt over van EDS uit Ellecom). Wellicht volgen er nog meer?
We gaan het zien/horen de komende weken. Op 15 juni sluit de transfermarkt voor amateurs.

Veel mooie foto’s van de wedstrijd en het afscheid op onze website te zien, gemaakt door Inge Hemmink.
En natuurlijk het laatste interview met Stephan Bloemendal. Klik op https://youtu.be/9j2ObtYKDUk

Ik wens de buurverenigingen Kloosterhaar, Mariënberg, Voorwaarts en Bergentheim veel succes in de nacompetitie. Dat ze allen maar vierdeklasser mogen blijven, zodat deze buurtbuscompetitie ook volgend seizoen weer zo boeiend zal zijn. Wellicht zelfs aangevuld met DKB en Dedemsvaart. Wie weet.

Allen een fijne vakantie gewenst!

HR