De tweede bekerwedstrijd van vv Bruchterveld was thuis tegen DVC Dedemsvaart.
DVC had de eerste pot gelijkgespeeld tegen Hardenberg85 (1-1). De Tricolores kregen met de brilstand in Bergentheim net ietsje te weinig.

Vandaag afwezig was Maikel Ros, maar weer terug was Lesley op de Haar. Arbiter van dienst was de heer Van Zijl, die z’n handen vol had aan deze wedstrijd.
In de eerste helft waren de Tricolores heer en meester. Met heerlijke combinaties werd de aanval gezocht en kansen gecreëerd. DVC oogde daarentegen slapjes en kon maar zelden gevaarlijk worden.
Het duurde 11 minuten  voordat de score werd geopend. Maxim Muusse stuurde Op de Haar weg en na een kapbeweging ging de bal in de korte hoek, 1-0.
Na mislukte pogingen van Roeleveld, Op de Haar en Muusse aan de ene kant, ging de eerste poging van DVC er wel in. Een mooie vrije trap belande op de kruising, maar de rebound werd door Remon Hulleman binnen gekopt.
Na een half uur de 2-1. Op de Haar kopte een bal door op de diepgaande Muusse, een verdediger tikte de bal iets te kort terug, Muusse er tussen en beheerst gescoord.
Een lange sprint over de rechterkant en een perfecte voorzet van Julian Smit waren de voorbereiding voor de kopbal bij de tweede paal van Op de Haar die de 3-1 betekende.
De koek was nog niet op, want nu was het Op de Haar die Muusse bediende en opnieuw bleef Maxim ijzig koud een op een met de keeper.
Een vooraf niet verwachte, maar zeer verdiende 4-1 voorsprong met de rust voor de prima spelende Tricolores.

Ik kan me voorstellen dat DVC-trainer Pim Donker nogal tekeer gegaan moet zijn in de rust, want na de thee zagen we een veel feller DVC, al gingen sommige DVC-ers hierin veel te ver.
De eerste kans was voor DVC maar de kopbal ging over. Hierna twee pittige overtredingen die geel opleverden, waarbij de DVC linksback goed wegkwam, want de kleur van de kaart had rood moeten zijn toen hij Julian in volle vaart neersabelde  (zie foto).
De tweede kans voor DVC was wel raak. Opnieuw uit een standaardsituatie. Een corner werd door de vrijstaande nummer 9 prima binnen gekopt, 4-2.
De Tricolores die na rust wat behoudender speelden, kozen vanaf nu weer voor de tactiek van de eerste helft en meteen liep het weer beter.
De ingevallen Richard Snippe mocht 5 minuten voor tijd de mooiste van de middag maken. Een voorzet van Tom Odink verzilverde hij met een achter-het-standbeen-inzet bij de eerste paal, 5-2.
Hierna liep het nog even uit de hand. Aanvoerder Remco Hulleman ging over de schreef toen hij Luuk Benjamins zonder een bal in de buurt een fikse trap op zijn been bezorgde. Na enig tumult een terechte rode kaart voor Hulleman en eveneens terecht geel voor Benjamins, omdat hij tot vervelends toe maar bleef doorzeuren tegen van Zijl.
Kort daarop had er een tweede rode kaart kunnen vallen toen er opnieuw op Luuk werd ingehakt, maar Van Zijl hield het opnieuw bij geel.
Een schot op onderkant lat van Snippe was het laatste wapenfeit van deze bekerpot waarin veel gebeurde, zowel positief als negatief.
Al met al wel een zeer verdiende 5-2 overwinning voor de Tricolores.

A.s .dinsdag oefent Bruchterveld in en tegen tweedeklasser Den Ham 1 (20:00 uur).
Zaterdag gaan de Tricolores op bezoek bij Hardenberg’85 dat Bergentheim op een bittere 5-0 nederlaag trakteerde. De winnaar van dit treffen gaat naar de knock-out fase van het bekertoernooi.

Na afloop een kort interview met een tevreden trainer Stephan Bloemendal (zie Tricolore TV®).