Tricolors openen seizoen uit tegen Avereest

Net als in het vorige seizoen spelen de Tricolores hun eerste uitwedstrijd tegen Avereest. Vorig jaar leverde dat een 1-2 overwinning op.

Maar voordat ik verder ga voorbeschouwen op deze wedstrijd en de competitie, allereest een groot woord van dank aan Bert Smit die de afgelopen vier jaren de voorbeschouwingen schreef voor de wedstrijden van ons eerste. Na vier jaar is de inspiratie er niet meer en vond Bert het een goed idee om de pen (toetsenbord) over te dragen aan een ander. Bert, nogmaals heel erg bedankt voor de vele mooie voorbeschouwingen die je hebt geschreven!!!

Zoals gezegd, Bruchterveld gaat wederom voor de seizoenopening op bezoek in Balkbrug, om daar, tegen de andere Tricolores in deze competitie te spelen. En deze competitie kan, net als vorig jaar, wederom worden bestempeld als Buurtbuscompetitie®, een term die ook door Bert Smit is bedacht…

Want in de Oost 4D zaterdag spelen er 8 verenigingen uit de gemeente Hardenberg (buurtbus route) en dan nog 4 verenigingen waar de buurtbus maar een klein beetje voor om hoeft te rijden. Als het dan net zo’n spannende competitie als vorig jaar gaat worden, dan zijn de supporters de grote winnaar!

Helaas heeft de KNVB door de versterkte degradatieregelingen de diverse 4e klassen in de regio teruggebracht naar 12 teams. Dit houdt in dat er minder wedstrijden worden gespeeld (nadelig voor supporters en kantineopbrengsten). Maar ook dat met een degradatie regeling waarin nummer 12 rechtstreeks degradeert; nummers 10 en 11 spelen nacompetitie. En dat houdt dus in dat plek 9 veilig is. Dat betekent dus dat nog meer dan in andere seizoenen elke wedstrijd belangrijk is.

Welke ploegen gaan meespelen om de bovenste plaatsen, welke gaan strijden voor lijfsbehoud en welke ploegen pakken de periodetitels. Vooraf is dit lastig om te beoordelen. Kunnen de ploegen gedegradeerd uit de 3e klasse meteen weer boven in meedoen om zo binnen een jaar terug te keren? Kan de enige promovendus, Sportlust Vroomshoop, aanhaken en zich handhaven?

Hoe gaat Bruchterveld het dit jaar doen? Vorig jaar een goed seizoen met een verdienstelijke 4e plaats, waar er achteraf gezien wellicht nog wel meer in had gezeten. Dit seizoen staat er een nieuwe trainer voor ons team, Arjan Eshuis. Aan hem de opdracht om samen met zijn staf André Spijkers, Koen Godeke, Bert Godeke en deze jonge, talentvolle en enthousiaste spelersgroep met goed voetbal en mooie resultaten de supporters te verwennen. In deze spelersgroep een aantal nieuwe gezichten. Keepers Senne Lambers en Luuk van Dulmen, aanvaller Milan Veneman en verdediger Kaj Mulder. En een tweetal oude bekenden, Lesley op de Haar en Gijs Odink, die een aantal jaren in het tweede hebben gespeeld. Samen met de jongens die er vorig jaar ook bij waren, en weer een jaartje rijper en ervarener zijn, zijn de verwachtingen hooggespannen.
De oefenwedstrijden en bekerwedstrijden gaven al een aardig beeld welk voetbal Arjan wil gaan spelen met deze groep. Gezien de oefen- en bekerwedstrijden kunnen de supporters zich gaan opmaken voor enerverende wedstrijden.

Zaterdag dus de eerste competitiewedstrijd tegen Avereest. Een goed voetballend team dat vorig jaar in de eerste seizoenshelft wel vaak de complimenten kreeg, maar niet de punten. In de tweede seizoenshelft kwamen de punten en eindigde Avereest op een verdienstelijke 6e plaats met 3 punten minder dan Bruchterveld. Ook Avereest heeft dit seizoen een nieuwe trainer, Jos Gruppen, oud speler van Avereest, maar vanwege blessures op 27e jarige leeftijd gestopt met voetballen en zich toegelegd op het trainerschap. In de bekercompetitie won Avereest met 10-0 van 5e klasser VSW en 2-1 van 5e klasser Wijthmen en verloor het met 5-0 van 3e klasser ZAC.

De wedstrijd staat onder leiding van Stuijfbergen en er wordt om 14.30 afgetrapt.

De weersvoorspelling voor zaterdag is een prachtige nazomerse dag met volop zon en 23 graden. Dus aan Bruchterveld om zichzelf en de supporters te belonen met 3 punten, want:

“DOAR MUT OP AN“