Het Twidde van Bruchterveld staat weer paraat om een wedstrijd te ballen. Echter door het krappe spelers aantallen stonden er 13 heren klaar om te spelen. Relatief weinig maar de tegenstander van vandaag wist zelfs met minder wisselspelers aan te komen.

Dos staat goed in de competitie en hikt tegen de top 5 aan, een stuk hoger als het thuisspelende team. Om half 3 ’s middags klonk het signaal en zo was de wedstrijd begonnen.

De thuisploeg begon goed aan de wedstrijd en wou de tegenstander onder druk zetten, alles werd goed vast gezet en zo werd de bal vaak gewonnen. Door een uitbraak van DOS moest een verdediger van Bruchterveld aan de noodrem trekken en schoof een speler net wel/net niet in de 16 de tegenstander onderuit. Een penalty werd gegeven, maar niet benut ! Door een fantastische redding van de keeper van Bruchterveld werd de inzet gestopt. Na een goede 20 minuten spelen werd het thuis team iets te zeker en riskeerde een gevaarlijk bal door het midden. Bal verlies ! Dos kreeg de bal net buiten het 16 meter gebied en legde aan om te schieten. De keeper van Bruchterveld stond klaar om de inzet te keren maar die werd van richting veranderd en zo de andere hoek in gestuurd. 0-1 werd de stand, wat het thuis team niet zag aankomen. De tactiek werd niet veranderd door Bruchterveld wat snel beloond werd door de 1-1 die slim gekruist binnen werd geschoten door een diep spelende middenvelder. Nog geen 5 minuten later was het Dos dat een tweede kans kreeg door het slecht verdedigden van de verdedigers van Bruchterveld, 2 keer zaten ze mis en de kans werd benut. 1-2 is de stand en daarmee gingen beide teams de rust in.

Het thuis team komt met goede hoop de kleedkamer uit en was vast besloten om de punten in Bruchterveld te houden. Deze hoop werd 10 minuten in de tweede helft al een stuk minder omdat Dos via een sneller counter door de verdediging van Bruchterveld kwam. Geen houden aan voor de verdedigers. De 1-3 lag in de netten en er moest gescoord worden door het thuis team wat ondanks de achterstand veel bal bezit heeft en opzoek ging naar de aansluiting treffer. Deze kwam vanuit een hoekschop die wederom slecht werd weg gebokst door de keeper van Dos. De bal bleef liggen en werd binnen getipt door een oplettende speler van Bruchterveld. 2-3 kwam op het bord en de bal werd snel mee genomen naar de stip om opnieuw te beginnen. Het geloof groeide bij het thuis team die risico nam door een speler door te schuiven naar voren. Dos spelers raakte steeds meer gefrustreerd en begingen domme overtredingen waardoor de scheids veel gele kaarten moest geven. Waar wellicht een tweede gele kaart terecht zou wezen werd deze niet gegeven. De minuten gingen voorbij en de tijd begon te dringen voor de Bruchtervelders. Een punt zou op zijn minst terecht zijn en die werd ook behaald. Bij een zo veels te aanval werd het midden veld ingespeeld die de bal goed klaar kon leggen voor een verdediger van Bruchterveld. De bal werd van 20-25 meter geschoten en in de netten geplaatst! De 3-3 was gescoord en een punt was zeker voor het thuis team. Dos kreeg echter nog 1 kans maar ook die werd goed gestopt door de keeper van Bruchterveld.

3-3 werd de eindstand en het Twidde speelt WEER gelijk!

Scribent: Frank Altena