Op zaterdag 11 mei kreeg ’t Twidde HHC 4 op bezoek op sportpark de Noppenweide. De wedstrijd tegen de nummer 9 uit de competitie werd om half 3 afgetrapt en was belangrijk om in de buurt te blijven van de nummer 3, Mariënberg.

Met een twaalftal eigen spelers en daarbij drie spelers uit de jeugd, om de selectie compleet te maken, begon ’t twidde aan de warming-up. Tijdens deze warming-up moest Jens vroegtijdig plaatsmaken voor Dani, in verband met een blessure.

De eerste helft begon sterk voor de mannen van Harold en al na een minuut opende Bas de score na een foutieve terugspeelbal aan de kant van HHC. Hierna nam Bruchterveld geen gas terug en bleven ze effectief druk zetten op de tegenstander. En met resultaat, na 15 minuten spelen verdubbelde wederom bas de score op aangeven van Roland. HHC wist na deze vroege tegengoals geen antwoord te geven op het goede, beheerste spel van de Bruchtervelders en gaven een boel ruimte weg. Na 23 minuten spelen maakte Bas zijn hattrick dan ook compleet en maakte zijn derde van de dag op aangeven van Guus. Na deze goal nam ’t twidde een beetje gas terug en gingen ze goed op balbezit voetballen. De eerste helft viel bijna in het slot. Maar toch wist Guus zes minuten voor het fluitsignaal nog te scoren op aangeven van Marco Huisken, nadat hij de bal rond de middellijn veroverde en met een goede dribbel Guus alleen voor de goal zette.

Na de onderbreking kreeg ’t twidde last van een HHC dat blijkbaar meer energie uit hun thee had gehaald dan de Bruchtervelders. Met een dubbele wissel kreeg HHC meer grip op de wedstrijd en konden ze meer druk zetten op de verdediging van de tegenstander. Als gevolg werd het spel onrustig en werd er nog weinig op eigen helft gevoetbald. Halverwege de tweede helft kreeg Jorn de kans om in te vallen nadat Marco geblesseerd van het veld ging, kort hierna volgde de wissel van Richard voor Dani. In de 75e minuut wist HHC een vrije trap af te dwingen op een mooie plek aan de kant van Koens goal. Deze vrije trap werd ook knap binnengeschoten in de linkerbenedenhoek buiten het bereik van de keeper. Veel tijd voor juichen had HHC echter niet. Bas maakte een eind aan een mogelijke Hardenbergse comeback door de bal te veroveren en deze knap in te schieten. Na deze goal maakte Bas ruimte voor Jonne die de wedstrijd mocht uitvoetballen. Het resultaat bleef dan ook Bruchterveld 5, tegen HHC 1.

Deze keer was Dani Altena uw razende reporter.