Bruchterveld 2 – Be Quick 2: 5-1 (3-0)

Zaterdag 15-10-2022
Sportpark De Noppenweide
Arbiter: Dhr. Rolfes

Doelpuntenmakers:
Milan Eggengoor 2x, Richard Snippe 1x, Bas Waterink 1x, Niels Lubbers 1x

Assists:
Niels Lubbers, Bas Waterink, Richard Snippe

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Be Quick 2 op het programma. Om 11.00 uur verzamelden wij op ons sportpark. Nadat de eerste boetes van de dag waren uitgedeeld volgde de wedstrijdbespreking in de kleedkamer. Trainer Hans sloot de bespreking af met de mooie woorden uit het wedstrijdverslag tegen HHC:
‘Als we weer bereid zijn voor elkaar te werken dan kunnen we het iedere tegenstander in deze 2e klasse lastig maken.’
Precies met deze instelling trapten wij af.

Wij waren fel in de duels en kwamen lekker in de wedstrijd. Hard werken voor elkaar en elkaars kwaliteiten benutten. Op deze manier boden wij de technisch vaardige Zwollenaren goed partij. Onze voorhoede vandaag bestond uit Bas Waterink en Milan Eggengoor (zoon van). Dat zij beiden over snelheid beschikken en graag de ruimte achter de verdediging willen benutten is ons goed bekend. Dit resulteerde in de 8e minuut ook tot de verdiende 1-0. Bas was weg op links en haastte zich naar de goal. Hij kapte zijn tegenstander uit en schoot, maar zag zijn inzet gekeerd worden. De bal viel voor de voeten van de goed aangesloten Richard en schoot binnen. Amper 5 minuten later lag de 2-0 in het netje. Opnieuw een aanval over links via Bas. Bas gaf de bal laag voor, zag een verdediger over de bal maaien en Milan was er bij de tweede paal als de kippen bij om het leder in het net te schieten. Niet veel later was ook de 3-0 een feit. Vanuit de doeltrap van Kevin lieten wij achterin de bal goed rond gaan. Jonne zag Niels op rechts diep gaan en legde de bal achter de verdediging. Niels kon niet veel anders dan de bal al glijdend voor geven. Milan was er weer als de kippen bij om zijn tweede van de middag binnen te glijden.

Tussen de doelpunten door kwamen wij twee maal goed weg. Of de scheidsrechter had er geen zicht op of hij vond het te weinig voor een strafschop, maar tweemaal had de bal op de stip gekund wegens een vermeende handsbal van onze zijde in de 16. De leiding over de wedstrijd was overigens prima. Goed gefloten, niet voor elk wissewasje het spel stil leggen maar lekker mannelijk door laten spelen.
We gingen rusten met een zeer comfortabele 3-0 voorsprong. Direct na de rust weer een goed begin van Bruchterveldse zijde wat resulteerde in twee kansen. Helaas werd de geheel vrijstaande Jorben over het hoofd gezien en bleef het slechts bij een corner. Hierop volgden mogelijkheden voor Be Quick maar Kevin stond zijn mannetje.

Na ca. 60 minuten kreeg Bas loon na werken. De verdediger dacht alle tijd te kunnen nemen en waar iedereen het aan zag komen schrok de verdediger zich een hoedje toen hij onze spits op hem af zag stormen. Bas snoepte hem de bal af en oog in oog met de doelman faalde hij niet. De laatste goal van Bruchterveldse zijde kwam uit een corner. Richard gaf scherp voor en bereikte de vrijstaande Niels in het vijfmetergebied. Tergend langzaam ging de bal richting de lijn. Lijnrechter van dienst, Gijs Odink, stelde dat de bal de lijn al had gepasseerd voordat Milan deze in het net ramde.
Het slotakkoord was voor de Zwollenaren. Na balverlies in onze verdediging had de spits vrije doorgang naar Kevin. Met een boogbal verschalkte hij Kevin op zo’n 25 meter van het doel, mooie goal.
Een zeer verdiende overwinning waar niet veel op af te dingen viel. Met iets meer overzicht hadden wij er nog meer kunnen maken.
Aankomende zaterdag zijn wij vrij van bekerverplichtingen. Zaterdag 29 oktober staat de derby tegen Bergentheim 2 om 12:00 uur op het programma.

Auteur: Niels Lubbers