DVC Dedemsvaart 2 – Bruchterveld 1  2 -4 (1-2)
Woensdag 2 november 21.00 uur Citadel Dedemsvaart
Scheidsrechter: de heer Soner uit Enschede

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Arno Godeke, Boyan de Jong, Martin Otter (aanvoerder), Jarno Otter, Richard Snippe en Koen Godeke
Coach: Bernard Geertman en Henry Snippe

Scoreverloop: 17e min Jarno 0-1, 21e min 1-1, 24e min Koen 1-2, 38e min Martin 1-3, 45e min 2-3 en 46e min Richard 2-4

De veld oproepspelers Koen en Bas werden afgelopen zaterdag opgeroepen om met het tweede elftal een wedstrijd te spelen tegen Bergentheim 2 maar kwamen helaas niet heel uit de strijd en hebben zich hiermee toegevoegd aan het lijstje geblesseerden met Tim en Henri. Ook Gerjon was verhinderd. Zodanig moest het zaalteam een beroep doen op twee spelers van zaal 2 en oproepspeler Koen Godeke, dit keer niet als keeper maar als speler. Toen de leider koen een appje stuurde of hij beschikbaar was kreeg de leider de reactie “dan zit jij wel erg in de problemen als je mij hiervoor vraagt.

Woensdagavond dan de wedstrijd tegen de koploper, dus we wisten dat het moeilijk zou worden en was ons er alles aan gelegen om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Dedemsvaart begon goed aan de wedstrijd en dat leverde voor hun meteen al aantal kansen op maar gelukkig zonder resultaat. Naar mate de wedstrijd vorderde begonnen we steeds beter te voetballen en dat resulteerde in een fantastischmooie doelpunt van Jarno na een mooi pass van Richard. We waren niet meer bezig om de schade zo beperkt mogelijk te houden maar dachten ineens heel anders. We zette de koplopersteeds vaker onder druk en vlak voor rust kwamen we zelfs op een 1-2 voorsprong door een mooie treffer van de goed spelende Koen G de zaalvoetbalspits. In de tweede helft bleef het spannend het spel golfde heen en weer. Wij kregen grote kansen om de score uit te bouwen maar ook de thuisclub kreeg kansen maar Wouter ramde alle ballen uit het doel maar ook Boyan en Arno waren voor de aanvallers van Dedemsvaart een grote sta in de weg. Halverwege tweede helft was het Martin die op een fraaie wijze de 1-3 op het scorebord zette. Toen de koploper de aansluitingstreffer scoorde schrokken we natuurlijk wel maar nog geen minuut later was het Richard die de 2-4 maakte na een prachtig aanval met Jarno. Met nog vier minuten op de klok kan er in zaalvoetbal nog van alles gebeuren en bleef het uiteraard erg spannend. Toen de komiek scheidsrechter de heer Soner, ook bekend als videoscheids,voor het eindsignaal floot konden we dan ook de overwinning vieren met wat bier, frisdrank en oude wijven koek. Alle gastspelers enorm bedankt voor jullie inzet en hopelijk kunnen we in de volgende wedstrijd weer met zoveel mogelijk eigenspelers deze goede lijn voortzetten. Eerst volgende wedstrijd maandag 7 november in De Slag om 19.30 uur tegen HHC 2.