Woensdag 22 februari 21.00 uur
Sporthal De Citadel in de Krim
Toeschouwers aantal: 2

Zaal 1: Wouter Huisjes (doel), Arno Godeke, Martin Otter (C), Gerjon Otten, Koen Otten, Richard Snippe en Max Smit
Coach: Bernard, Wim en Gerwin

Opmerkelijk: De tegenstander vraagt ons vriendelijk of er ook iemand van ons wil fluiten. Na een kort beraad stelt Tim zich beschikbaar onder voorwaarde dat er een fluit beschikbaar is. Onder het mom van weinig fluiten en het spel veel doorlaten gaan drukte hij hiermee een positieve stempel op de wedstrijd. Tim bedankt.

Nu iets over de wedstrijd tegen Dedemsvaart 3. Zoals gebruikelijk dit jaar is onze selectie niet compleet. Vandaag is gelukkig Koen weer terug van een blessure. Hij vierde dit met zijn specialiteit het harde afstandsschot waarmee hij het derde doelpunt maakte. Het schot was niet hard maar gelukkig veranderde de bal van richting. Voor dit doelpunt heeft Martin het eerste en tweede doelpunt gemaakt in voor hem een thuis wedstrijd. Het eerste doelpunt was een prachtige hakbal en bij het tweede doelpunt ging de bal mooi in het dak van doel. Dedemsvaart kreeg af en toe een kleine kans. Helaas stond onze keeper 1x niet op te letten en werd een kleine kans met geklungel omgezet in een doelpunt. De stand van 1-2 was tevens de ruststand. Conclusies in de rust we zijn beter, af en toe slordig en mogen hier zeker niet van verliezen. In de tweede helft komen we beter in ons spel. De 1-3 was het afstandsschot van Koen zoals eerder omschreven en direct daarna maakt Max de 1-4 en vervolgens snel de 1-5. Dedemsvaart vergeet af en toe snel om te schakelen waardoor het ene doelpunt nog mooier wordt uitgespeeld dan ander. De 1-6 is een mooi samenspel tussen Koen en Arno. De 1-7 is een prachtig uitgespeeld doelpunt die door Arno snoeihard zoals hij dat alleen kan binnen geschoten. Max maakt in de 48e min de 1-8 en in de laatste minuut maakt Dedemsvaart door knap doorzetten nog 2-8. Een mooi resultaat waarmee we aansluiten bij de middenmoot.

Wouter Huisjes