Gramsbergen 2 – Bruchterveld 1 4-6 (2-3)
Maandag 24 april 2023
21:00 uur Sporthal De Binder te Gramsbergen
Scheidsrechter: G. Ekkel

Spelers: Wouter, Henri, Martin(c), Milan, Gerjon, Richard, Koen

Scoreverloop: 7e min 0-1, 9e min 1-1 (Milan), 15e min 1-2 (Milan), 22ste min 1-3 (Koen), 25ste min 2-3, 27ste min 2-4 (Henri), 36ste min 2-5 (Richard), 38ste min 2-6 (Richard), 42ste min 3-6, 49ste min 4-6.

Gramsbergen 2, met oude bekende Lesley op de Haar in de basis, staat 3 plekken en 5 punten boven ons en als we nog een paar plekjes willen stijgen, zullen we deze wel moeten winnen. Zeker na de zeperd van vorige week tegen HHC 3.
We speelden in ieder geval beter dan vorige week en dat resulteerde in wat speldeprikjes bij het doel van de tegenstander. Helaas wist Gramsbergen door een goede uitbraak de 1-0 te maken. Niet lang erna wist huize Eggengoor elkaar goed te vinden met Henri als aangever en Milan als afmaker. Dit trucje herhaalde Milan even later waarna de bal via de beide palen, wel/niet de doellijn passeerde. De goed fluitende scheids gaf uitsluitsel en besloot de goal toe te kennen. Nadat Koen met een vrije trap het gaatje in de muur en langs de keeper wist te vinden, zaten we op de spreekwoordelijke rozen. Gebeurde er dan niets bij ons eigen doel? Zeker wel, echter was Wouter weer ouderwets in vorm, door alle op hem afgevuurde schoten vakkundig uit ons doel te slaan. Gramsbergen bleef gevaarlijk met schoten bij de tweede paal en snelle uitbraken. Dit bleek wel vlak voor rust. Na een vlammend schot van Gerjon op de kruising lag de bal na luttele seconden bij ons in het doel. Pardoes floot de scheids ook voor de rust.
We voelden wel dat er wat te halen viel vanavond en door een mooie actie van Henri werd hier direct na rust al werk van gemaakt. Kansen over en weer, scherp verdedigen aan beide kanten. Na een mooie combinatie met Milan kon Richard ons vijfde doelpunt laten bijschrijven. Even later wist Koen met een splijtende pass Richard te bereiken en schoot Richard vanuit een zeer moeilijke hoek knap raak. Hierna probeerden we de wedstrijd voetballend uit te spelen. Dit lukte maar deels, ook door de afname van de krachten aan beide kanten. Gramsbergen wist nog 2 keer te scoren, maar dichterbij lieten we ze niet komen.
Een leuke wedstrijd voor spelers, coaches, hulpcoaches en andere supporters op de bank. Ook voor de fanatieke aanhang op de tribune (fam Godeke, bedankt voor de steun!)
Maandag 8 mei spelen we om 20:30 uur thuis tegen Gramsbergen 4.
Tot de volgende!

Martin Otter