“Wij gaan naar Angelslo, wij gaan naar Angelslo…..”, zongen we in het verleden wel eens als we in een volgende ronde kwamen van het Protos-Weering zaalvoetbaltoernooi.
Dit keer gingen we ook naar Angelslo, maar nu naar de plaatselijke Sportclub en niet in de zaal, maar op het veld.

De Bruchtervelders verloren de laatste twee potjes en waren uit op eerherstel.  De Tricolores begonnen flitsend. Een aanval over rechts in de eerste minuut, met een prima voorzet van Berjan Altena en een dito kopbal van Rienk van der Veen die netjes in de kruising belandde.
Een mooier begin kun je je niet voorstellen. Helaas bleef het een groot deel van de wedstrijd bij dit hoogtepunt.  De wedstrijd sukkelde wat voort. De Angelslo-ers lieten zich massaal zakken en wachten op fouten van de gasten.  Niet dat gasten nou echt zo slecht speelden, maar wel erg slordig. Desondanks ontstonden er nog wat kansen.  Een kopballetje van Koen Otten niet krachtig genoeg.
En na een schot van Van der Veen op de lat, belandde ook de rebound van Huisjes op den dwarsligger.
En kwam Bruchterveld een keer gevaarlijk door over de flanken, dan was er nog wel een assistent scheidsrechter die te kust en te keur zijn vlag liet wapperen. De snelheid van Meijerink kon hij blijkbaar moeilijk inschatten….
Tussendoor kregen Dino Garazlic en Ronny Mulder nog aardige kansen aangereikt door de slordig spelende Bruchtervelders.  Maar het is nog geen Sinterklaas (ondanks de intocht), dus de rood-gelen weigerden de aangeboden cadeautjes uit te pakken.
Waterink kon op slag van rust nog de wedstrijd in het slot gooien, maar ook zijn te gehaaste schot ging over.
De warme kantine was een uitkomst na 44 koude minuten.

Na rust kwam in de 64e minuut Op de Haar voor Martijn Huisjes. Dit bracht weer wat meer elan in de aanval. Waterink lobde nog een keer over. Reinders kogelde een rebound van 20 meter net naast de goal.   Aan de andere kant leverde Strijker de bal zo in bij een tegenstander, die er gelukkig niet veel raad mee wist.
Maar in de 72e minuut kwam dan toch de bevrijdende 0-2.  De vrije trap van Op de Haar kon keeper Winters niet vasthouden, de rebound van Waterink ging in het dak van het doel.
Een minuut later was opnieuw Op de Haar de aangeven en Waterink de afmaker.
Er werd nog wat gewisseld.  Jarno Otter kwam voor de licht aangeslagen Otten en Gijs Odink voor Meijerink. Meerdere (halve) kansen werden niet benut, met als topper de 100% kans voor Waterink in de slotminuut. De gedachte aan een hattrick werkte blijkbaar verlammend.
Meteen hierna blies de man van de wedstrijd, scheidsrechter Strating uit Barger-Oosterveld, voor de laatste keer deze middag en dat was gezien de gevoelstemperatuur geen verkeerde beslissing, zoals hij al de hele middag een prima niveau haalde.

Opstelling:
W.Huisjes; Ros, Otten (75’Otter), Strijker, Altena;  N.Lubbers, Reinders, Van der Veen; M.Huisjes (64’ op de Haar), Waterink en Meijerink (78’Odink).

Komende zaterdag 19 november is Bruchterveld 1 vrij.  A.s donderdag 17 november speelt het om 20:00 uur een oefenpotje op de Noppenweide tegen buurman Kloosterhaar.

DSC08992 DSC08995 DSC09002 DSC09003 DSC09007 DSC09009 DSC09016 DSC09022 DSC09034 DSC09040 DSC09046 DSC09057 DSC09060 DSC09066 DSC09080 DSC09094