Bruchterveld 2 – Den Ham 2
Vandaag mocht ’t twidde aantreden tegen Den Ham, wat voor de tricolores vaak een lastige tegenstander blijkt. De uitwedstrijd eindigde in 2-2, waar wij meer hadden verdiend!

Vandaag laten we dit niet gebeuren! Erop en erover! Na weer een duidelijke bespreking van de trainert en een goede warming up kan de wedstrijd om 12:00 van start gaan.

Onze goalie Koen keert weer terug onder de lat na een uitstapje naar het 1e de afgelopen paar weken. Zijn vervanger Guus staat weer op zijn vertrouwde positie in de voorhoede. Ook is vakantieganger Timmerman weer terug bij de selectie (deze komt later in het stukje weer terug). Afijn de wedstrijd. Beide ploegen beginnen zeer matig aan de wedstrijd. Dit heeft deels te maken met het nogal hobbelige veld, maar na een minuut of 10 spelen neemt Bruchterveld het initiatief en volgen er periodes van regelmatig en langer balbezit. Door goed en verzorgd druk te zetten op de Hammenaren krijgen zij geen kans om er onderuit te voetballen.

Na een minuut of 13 spelen volgt er een enorme kans voor Jens Otten, maar hij weet het voor elkaar te krijgen om de bal tegen een verdediger aan te schieten terwijl de keeper al in geen velden of wegen meer te bekennen was. Dit had de 1-0 moeten zijn….
De eerste helft gebeurd er vrij weinig meer. Koen heeft eigenlijk geen schot op doel gehad en wijzelf creëren ook weinig. 0-0 dus.
Na een bakkie thee en een tactische bespreking van de trainert gaan we het veld weer op.
De eerste 15 á 20 minuten denderen voort zoals de 1e helft geëindigde was. Veel balbezit, maar weinig kansen. Tot de 72e minuut. De bal komt terecht bij Marco Huisken waarna hij de bal met buitenkantje rechts over de verdediging lobt precies in de voeten van Bas Waterink. Laatst genoemde bedenkt zich geen moment en ramt de bal van een meter of 32 (bij het bord landbouw- en loonsbedrijf Altena, zoals hij zelf zegt) over de keeper heen in het net!! Fantastisch doelpunt, 1-0!! De minuten hierna is Den Ham het spoor helemaal kwijt. Wij zetten goed druk naar voren, waardoor de Hammenaren niet meer aan voetballen toe komen. Zo hoort het, hoor ik de trainert zeggen. In de 78e minuut komt Bas ineens vrij voor de keeper. Hij probeert de keeper te foppen met een lobje, maar hij mikt veel te hoog! Dit had zomaar de 2-0 kunnen… nee moeten zijn. De wedstrijd krabbelt voort naar het laatste fluitsignaal van de goed fluitende arbiter Op de Haar. Maar dan in de 88e minuut, de bal is aan de linkerkant van het veld in de voeten van Bas. Hij geeft een perfecte voorzet op, jawel Timmerman. Hij staat helemaal vrij, geen verdediger in de buurt. Alle tijd om aan te nemen en een rustig geplaatst schot lossen, maar in plaats daarvan ramt hij de bal hoog over. Laten we maar zeggen dat de Roy nog in de vakantiemodus zat. Ondanks de enorme missers van Jens, Bas en Roy winnen we de wedstrijd wel verdiend met 1-0.

Volgende week bezoeken we Holladscheveld op sportpark de Oosthoek.
Supporters zijn van harte welkom. Om 12:30 trappen we af.